Peter2400 Peter2400 skrev:
Vi skaffade en måttbeställd spaapool i rostfritt stål istället för spabad.
Vi har inga bubblor eller jetstrålar, men inget vi saknar heller, tyst och varmt ska det vara.
[bild]
En av de snyggaste jag sett vad kostade det.. Vill ha lika dan... Har budget max 150t kan man få en sån var beställer man rostfritt.. Poolteam eller folkpool bra?
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Vi skaffade en måttbeställd spaapool i rostfritt stål istället för spabad.
Vi har inga bubblor eller jetstrålar, men inget vi saknar heller, tyst och varmt ska det vara.
[bild]
Hej,

varifrån köpte ni?
 
S sov skrev:
Hej,

varifrån köpte ni?
Jag köpte från en privatperson, men han jobbar med att tillverka rostfria tankar.
 
L Leif i Skåne skrev:
Se även annan länk nedan.
Inlägg #7
[länk]
Har själv detta paket
[länk]



Se även inlägg #4
[länk]

Är mycket nöjd har kört 1½ år nu.
Dock använder jag fjärrvärme i poolen, har hållit 40-42°C hela vintern utan problem badat nästan varje dag.
Vintern i Skåne har varit mycket mild i år så kostnaden för jan-feb var bara 200 Kr mer.
Gjorde en test i Oktober då vi var bortresta och kunde stänga all övrig värme i huset. Utetempen var 6-9°C
poolen med 65 meter rör i krypgrunden drog 21 kWh under 30 timmar, jag tippar att hälften är förluster i rören (det är c:a 2°C varmare i krypgrunden men det kommer hela huset tillgodo)
Det ger en kostnad på c:a 50 öre/ timme
Om jag stänger cirkulationen=uppvärmningen minskar tempen med 2° / dygn.
Jag har även stängt en vecka då sjönk tempen till 21°C

Jag använder ingen poolkemi utöver klor-granulat, när vattnet blir grumligt tömmer jag ut det på gräsmattan.

Det går åt 1,163 kWh för att öka 1000 liter vatten en grad.
Alltså vår badbalja sommartid, kallvatten in 12°C värm upp till 40°C =temperatur diff. 28° x 2000 liter x 1.163 kWh ger 65 kWh kostnad = 65 x 0.255 kr = 16.50 kr.
Vintertid är det 3 ggr så dyrt c:a 50:- med moms
med varmvatten går det på en timme!
Tyvärr kostar 2000 liter kallvatten 30 Kr i vår kommun!
Klart att bada.

Snyggt bygge Leif!
Kan du förklara lite utförligare med uppvärmningen av din pool? Beställde du utan värmare och hur sköts cirkulationen?
Kopplade du in på sekundärsidan på fjärrvärmen och var det rörmokare eller?

Är taggad på att använda mig av fjärrvärmen vid kommande bygge.
 
N Niklas890 skrev:
Snyggt bygge Leif!
Kan du förklara lite utförligare med uppvärmningen av din pool? Beställde du utan värmare och hur sköts cirkulationen?
Kopplade du in på sekundärsidan på fjärrvärmen och var det rörmokare eller?

Är taggad på att använda mig av fjärrvärmen vid kommande bygge.
Kolla i inlägg #21 - 23 Och följande länkar, regeleringen är mycket bra normalt 39˚C i badet.
https://www.byggahus.se/forum/threads/uterum-uppvaermning.333194/page-2#post-3509273
 
Fint! Var köpte du det?
Peter2400 Peter2400 skrev:
Vi skaffade en måttbeställd spaapool i rostfritt stål istället för spabad.
Vi har inga bubblor eller jetstrålar, men inget vi saknar heller, tyst och varmt ska det vara.
[bild]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.