Ska bygga helt nytt kök i villan. Planerar för 80 bred induktionshäll, med ugn och mikro i pelare vid sidan av.
Jag har lovat mig själv att aldrig igen köpa en spishäll där reglagen utgörs av touchknappar uppe på hällen. Skälen är många, räknar inte upp dem här.
Nu till mitt spörsmål: jag har inte kunnat hitta någon häll med reglagen, i form av vred, placerade på framsidan av hällen - ungefär som på en spis av äldre modell. Finns det någon därute som har något tips?
/Göran
 
Jag har aldrig sett vred på en induktionshäll för inbyggnad. Däremot finns det på fristående spisar.
 
Om budgeten tillåter (läs: är astronomisk) och om det är ok att vissa mindre ofta använda funktioner styrs från knappar på hällen så kan du kolla på Gaggenau VI482.
 
A Avemo skrev:
Jag har aldrig sett vred på en induktionshäll för inbyggnad. Däremot finns det på fristående spisar.
Precis! Också min erfarenhet!
 
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Hällar med vred finns med då sitter vreden ovanpå: [länk]
Dock få som är 80 cm breda.
Tack! Kollar upp ditt tips!
 
  • Gilla
reez
  • Laddar…
F frendgor skrev:
Tack! Kollar upp ditt tips!
Endast tack, menar jag förstås :)
 
T TowaTei skrev:
Om budgeten tillåter (läs: är astronomisk) och om det är ok att vissa mindre ofta använda funktioner styrs från knappar på hällen så kan du kolla på Gaggenau VI482.
Värt att titta på, tack!
 
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Hällar med vred finns med då sitter vreden ovanpå: [länk]
Dock få som är 80 cm breda.
Tack, tittar på det!
 
Vi har just den hällen och kan inget annat än att lovorda den! Alla vet hur man sätter på alla zoner och det är klart och tydligt. Har en Siemens no zone på landet och där är det betydligt krångligare med swipningar och pipp utav alla dess slag.
 
  • Gilla
frendgor
  • Laddar…
Tack för alla tips! Jag börjar med att besöka en Electrolux Home-butik. De säljer flera märken och kan förmodligen ge en del tips. T ex om det finns en induktionshäll där man kan sätta kokkärlet var som helst (inga begränsade plattor alltså) och som har reglagen på framsidan.
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
Tror jag sett att BORA hällar av dom större/dyrare varianterna kan kompletteras med snygga vred...
 
Gör en chansning och lyfter tråden. Gjorde rent den där hemliga luckan pga varning för full vattenbehållare. Dock när jag startade den sen så piper den högt ett par gånger och inget program fungerar? Vad kan vara felet?
 
BirgitS
M mattsson90 skrev:
Gör en chansning och lyfter tråden. Gjorde rent den där hemliga luckan pga varning för full vattenbehållare. Dock när jag startade den sen så piper den högt ett par gånger och inget program fungerar? Vad kan vara felet?
Den här tråden handlar om hällar som inte har någon vattenbehållare. Har du skrivit i fel tråd?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.