Byggahus.se

Tips om spishäll utan reglage uppe på hällen

1. F
    Medlem Nivå 1
    Ska bygga helt nytt kök i villan. Planerar för 80 bred induktionshäll, med ugn och mikro i pelare vid sidan av.
    Jag har lovat mig själv att aldrig igen köpa en spishäll där reglagen utgörs av touchknappar uppe på hällen. Skälen är många, räknar inte upp dem här.
    Nu till mitt spörsmål: jag har inte kunnat hitta någon häll med reglagen, i form av vred, placerade på framsidan av hällen - ungefär som på en spis av äldre modell. Finns det någon därute som har något tips?
    /Göran

2. A
    Medlem · Nivå 18
    Jag har aldrig sett vred på en induktionshäll för inbyggnad. Däremot finns det på fristående spisar.

3. B
    Medlem · Nivå 19
  4. T
    Medlem · Nivå 6
    Om budgeten tillåter (läs: är astronomisk) och om det är ok att vissa mindre ofta använda funktioner styrs från knappar på hällen så kan du kolla på Gaggenau VI482.

5. F
    Medlem Nivå 1
    Precis! Också min erfarenhet!

6. F
    Medlem Nivå 1
    • Laddar…
  7. F
    Medlem Nivå 1
    Endast tack, menar jag förstås :)

8. F
    Medlem Nivå 1
    Värt att titta på, tack!

9. F
    Medlem Nivå 1
  10. A
    Medlem Nivå 8
    Vi har just den hällen och kan inget annat än att lovorda den! Alla vet hur man sätter på alla zoner och det är klart och tydligt. Har en Siemens no zone på landet och där är det betydligt krångligare med swipningar och pipp utav alla dess slag.

• Laddar…
  11. F
    Medlem Nivå 1
    Tack för alla tips! Jag börjar med att besöka en Electrolux Home-butik. De säljer flera märken och kan förmodligen ge en del tips. T ex om det finns en induktionshäll där man kan sätta kokkärlet var som helst (inga begränsade plattor alltså) och som har reglagen på framsidan.

• Laddar…