peternicklas skrev:
Kommer nog fler förbud vad det lider. Dock så är det 790E som är testad från Worx, den säljs ju inte längre.
ICA CO säljer Worx 790 E med flera troligen har 791 E samma fel ? kanske samtliga Worx
 
peternicklas
Elkludde skrev:
ICA CO säljer Worx 790 E med flera troligen har 791 E samma fel ? kanske samtliga Worx
Just nu har det mindre betydelse då 790E inte finns 2016. Är det någon som säljer 790E så måste det vara gamla maskiner. 2016 heter E.1 i slutet.Kommer nog fler förbud efterhand som de hinner med att testa. Ska bli intressant att se hur det har gått för HQ och Gardena. De lär få testa samtliga märken för att få rätt på detta och för att få en rättvis bild av problemet.
https://www.worxlandroid.com/sv-SE/catalog/landroid-m-800-wg790e.1
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Elkludde skrev:
ICA CO säljer Worx 790 E med flera troligen har 791 E samma fel ? kanske samtliga Worx
Har du kollat så det inte är åretsmodell de bara inte "orkat" ändra texten frän förraåret så att WG79xE.1 har missats? Att beakta så är en WG790E och en WG790E.1 inte samma maskin.
Det står även i Beslutet sidan tre att om de åtgärdar felet så skall den åtgärdade maskinen få en ny unik modellbeteckning. E.1 tex.
 
  • Gilla
peternicklas
  • Laddar…
peternicklas
Vi ska även notera att testet gjordes i slutet av 2015, det var då de begärde in EG försäkran från företagen.
 
nissenhj skrev:
Har du kollat så det inte är åretsmodell de bara inte "orkat" ändra texten frän förraåret så att WG79xE.1 har missats? Att beakta så är en WG790E och en WG790E.1 inte samma maskin.
Det står även i Beslutet sidan tre att om de åtgärdar felet så skall den åtgärdade maskinen få en ny unik modellbeteckning. E.1 tex.
Nja ICA hemma är det nog utan tvekan 790 det syns på specifikationen

http://www.icahemma.se/robotgrasklippare-wg790e-worx-landroid-p-34968-c-2121.aspx
 
peternicklas
Elkludde skrev:
Nja ICA hemma är det nog utan tvekan 790 det syns på specifikationen

[länk]
Är ganska säker på att 2015 års klippare såldes slut rätt tidigt förra året. De har nog bara inte uppdaterat infon på deras sida.
 
peternicklas skrev:
Är ganska säker på att 2015 års klippare såldes slut rätt tidigt förra året. De har nog bara inte uppdaterat infon på deras sida.
Det kan vara så Dock så är det blomsteraffärer som oxå marknadsför 790 alla kan knappast glömt uppdatera infon
dessutom stämmer ju priserna med 790,tror det är 2015 års modell dom säljer
skall kolla i något fysisk butik
 
D
peternicklas skrev:
Ta bort USB minnet från klipparen.
Blir samma reaktion oavsett om det sitter i eller ej tyvärr.
 
Elkludde skrev:
Det kan vara så Dock så är det blomsteraffärer som oxå marknadsför 790 alla kan knappast glömt uppdatera infon
dessutom stämmer ju priserna med 790,tror det är 2015 års modell dom säljer
skall kolla i något fysisk butik
Det handlar nog inte om glömt utan om att återanvända gammal reklam! Inte första gången man ser detta fenomenet. Var det inte så förra våren att de marknadsförde 790 i annonser som 794? Har bestämt för mig det!
 
nissenhj skrev:
Det handlar nog inte om glömt utan om att återanvända gammal reklam! Inte första gången man ser detta fenomenet. Var det inte så förra våren att de marknadsförde 790 i annonser som 794? Har bestämt för mig det!
marknadsförde 790 i annonser som 794???
 
Lite nybörjare på det här med störningar - vad kan hända? Typ nätverk? Andra klippare?
 
Det som är vanligast är väl hörslingor för hörapparater och liknande som kan få brus. Även radioamatörer som sänder på lägre frekvenser kan få problem. Kan tydligen i ovanliga fall även störa ADSL-modem om begränsningskablen och telefonledningar ligger parallellt nära varandra lite längre sträckor. Verkade även vara något/några märken som sänder ut störande frekvenser som ändå inte tillförde klippare någon funktion. Helt i onödan alltså. Men vad det är som elsäkerhetsverket mätare och utreder mer specifikt vet jag inte. Men det kanske ändå känns lite överdrivet. För så mycket problem med störningar har man väl ändå inte hört om?
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Lite intressant att på Elsäkerhetsverkets sida står det inget om att Jula Meec robot skullle vara belagd med försäljningsförbud, endast Worx WG790E. Så var kommer de uppgifterna från annat än från den "tillförlitliga" tidningen Skövde Nyheter :confused:
 
Redigerat:
Jag köpte för ett par dagar sedan, och det står åtminstone wg790e på min låda.
Vad betyder ett sånt här beslut för oss som redan har maskinen hemma?
 
JonasMunding skrev:
Jag köpte för ett par dagar sedan, och det står åtminstone wg790e på min låda.
Vad betyder ett sånt här beslut för oss som redan har maskinen hemma?
Vad står det på etiketten på maskinen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.