Använder bara bensinvärmaren om jag står så till att jag inte har laddaren ikopplad eller inte orkar stoppa i sladden, det är då smidigt att bara trycka igång med fjärren.
Panorama är ju också trevligt men skulle jag tvingas välja tror jag nog att värmaren skulle åkt.
Har du redan kryssat i digitalt instrument annars kommer det före bägge, Dynaudioljudet är också trevligt.
 
Har valt Dynaudio men inte digital instrumentering då den nya har krympt och är billig ut, måste även kombineras.med stora Navigation som är helt ointressant när.man har trådlös Carplay.
Tycker du värmaren räcker till kalla vintrar?
 
Värmare kommer överst på listan tillsammans med keyless..
 
Får man alls rutorna isfria på vintern med elvärmaren?
Någon som mätt vilken temperatur det blir i bilen vid minusgrader med elvärmaren?
 
S StevieGee skrev:
Värmare kommer överst på listan tillsammans med keyless..
Har valt keyless men frågan är om elvärmen räcker till?
 
Valde till värmare efter råd från säljaren. Får min GTE i december.

Valde även digital instrumentering, dynaudio, drag mm.
 
Man får inte samma värme i bilen med elvärmen som med bensinvärmaren. Men rutorna isfria får man. Förra vintern var inte mycket till vinter vad jag minns. Jag använde inte bensinvärmaren speciellt många gånger eftersom jag tyckte att det räckte med elvärmen.
 
  • Gilla
Miles
  • Laddar…
Tack för ett bra svar, jag behöver inte ha 20gr i bilen, har ändå jacka på mig på vintern, är nöjd om man får 10gr och isfritt även vid -10
 
engs
Bensinvärmare är en sak jag har som krav numera, men beror på hur man kör naturligtvis. Så skönt att kunna starta den när man är på hotell utan garage / laddplats. Efter att ha varit ute hos kund eller bekanta.

Valde dock skoda suberb hybrid som nästa tjänstebil, preliminär lev i slutet av februari.
Blev nog någon krona dyrare än passaten faktiskt, dvs om jag valt en GTE igen (för mig privat i slutändan, prislappen har jag ej koll på) mest för att få lite omväxling.

Ångrar lite att jag inte tog en Volvo V90 t8 men den blev väldigt snålt utrustad för att kunna rymmas inom de begränsningar vi har.
 
Icewing1 Icewing1 skrev:
Har valt keyless men frågan är om elvärmen räcker till?
Den räcker inte till. Det är min erfarenhet efter att ha haft GTE i 3,5 år..
 
S StevieGee skrev:
Den räcker inte till. Det är min erfarenhet efter att ha haft GTE i 3,5 år..
Hur räcker den inte till för dig?
 
Även jag har beställt en gte sen nån månad, valde inte pvärmare och har inte haft någon i modern tid. Hade på min gamla bubbla, efter det har jag frusit. Jag räknade ut att den skulle kosta mig om det var 30kr per dag de dagar jag skulle använt den och det är jag för snål för. För mig blir det ett kliv upp att få något mer än utomhustemp. :). Jag misstänker jag inte får uppleva första vintern trots de sagt leverans Q1.
 
J JohanLun skrev:
Även jag har beställt en gte sen nån månad, valde inte pvärmare och har inte haft någon i modern tid. Hade på min gamla bubbla, efter det har jag frusit. Jag räknade ut att den skulle kosta mig om det var 30kr per dag de dagar jag skulle använt den och det är jag för snål för. För mig blir det ett kliv upp att få något mer än utomhustemp. :). Jag misstänker jag inte får uppleva första vintern trots de sagt leverans Q1.
Eftersom bensinvärmare värmer upp kylvätskan så blir även motorn varm och man sliter mindre på den samma. Jag är utbildad HVT (högvoltstekniker) på VW/Audi, så om det finns specifika frågor på högvoltsystemet kan jag göra mitt bästa för att svara på det. Jag kopplar dock mestadels bara ur och i systemet vid skadereparationer på plåt/lack, men det är en ganska dryg utbildning innan man får göra det.
 
Hej! Jag har nu kört cirka 140 mil på två veckor med min nya GTE och är översvallande glad, lycklig och nöjd :). Min bakdel har dock fortfarande lite anpassning kvar att göra då den inte är förtjust i ”sportstolar” :). På de 140 milen är drygt hälften oladdad motorväg och resten är i princip laddad landsväg (50-90). Färddatorn visar nu 8,1kwh/100km och 4,1l/100km. De laddade turerna på landsväg snittar 15-20 kWh/100 km. Jag har som mest sett 53km räckvidd vid avfärd och totalt (körd sträcka + räckvidd kvar) sett 58 km tror jag. Jag applicerar ingen speciell Eco driving mer än att jag håller hastighetsbegränsningarna (+5). Kör i Eco mode med klimatanläggning i lägsta (lövet? :)) läge.
Är som sagt extremt nöjd med bilen och när man sparar 10kr på varje laddad mil man kör som dessutom är behagligt tysta och vibrationsfria så får man ett leende på läpparna. En sak jag inte förstår riktigt dock, bilen ska ha ett batteri på 13kwh men när jag kört batteriet ”tomt” och kollar på förbrukningen så blir den förbrukade totalen inte ens 10kwh. Är det verkligen så stor del som inte används/används till annat/sparas?
 
Den laddar aldrig ur helt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.