Cujo
Cujo: Hej! 1. Enligt hemsidan (systemdetaljer.pdf) så är max mått på elementen 2650x5800. Hur påverkar det möjligheten till att få rymligare innertakshöjd? (Dvs minst 2,7m, gärna 3,0m) 2. Ang spännvidden på mellanbjälklag/tak. Har sett olika bud på 6,0m resp 5,5m Vad blir största möjliga bredd på rummet? (Mätt från vägg till vägg, "innermått") Mvh Cujo
0 svar · 1,1k läst
F
Fagerdala: Hej TE55an! För att vi skall kunna ge dig direktbesked i varje specifik fråga i ditt fall är du välkommen att kontakta mig på: hans@fagerdalaepssystem.se Hälsningar Hans Alstermo
1 svar · 1,1k läst
F
Fagerdala: Hej Borgen! Nej vi har inte gjort någon provtryckning, men det är planerat på det nu senast stomfärdiga huset, eftersom det är det första vi uppför av våra typhus. Hans Alstermo
4 svar · 1,9k läst
F
Fagerdala: Hej Inandersson! Vi vill inte lägga ut pris på våra typhus i debattforum likt detta, eftersom det inte finns utrymme för att redovisa vad som ingår i priset som uppges. Vi har prisuppgifter på alla våra typhus, som du kan få personligen av mig genom att maila till hans@fagerdalaepssystem.se eller kontakta våra säljare.
5 svar · 2,8k läst
F
Fagerdala: Elementen skarvas med ett not/spont-system i alla riktningar. Det medför att när huset är rest så är det också låst i alla tre riktningar. Sedan säkerhetsmonteras stål stänger i hörn och i skarvar i griúndbalkarna.
3 svar · 1,4k läst
F
Fagerdala: Ja, du får en energibalansberäkning för det specifika hus som byggs.
5 svar · 4,3k läst
F
Fagerdala: Konceptet är idag inriktat på nyproduktion. Detta utesluter inte att vi skulle kunna leverera en tillbyggnad, bara vi får en ritning att ta ställning till och att sedan bygga tillbyggnaden efter. Vikten på elementen är ca 450 kg/m3. Hur det ställer sig i förhållande till trästomme vet jag inte, eftersom jag inte har klart för mig vad en sådan kan väga. Ja vi arbetar endast med
9 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.