Byggahus.se
T
Jag har kört på vanligt gips och spacklat en gång med vanligt spackel, och två svängar med våtrumsspackel :)
Sen matta på det, och som tank77 skriver så är mattan tätskiktet :)
 
  • Gilla
småstuga och 1 till
  • Laddar…
thomasbackstrom skrev:
Jag har kört på vanligt gips och spacklat en gång med vanligt spackel, och två svängar med våtrumsspackel :)
Sen matta på det, och som tank77 skriver så är mattan tätskiktet :)
Tack. Jag funderade bara på om det hittats på några nya regler sen jag senast renoverade ett badrum med plastmatta (1993)
 
Hade du inga funderingar på vattenburen golvvärme ?? jag står i valet och kvalet.
 
T
Rikard Gjersvold skrev:
Hade du inga funderingar på vattenburen golvvärme ?? jag står i valet och kvalet.
Både ja och nej, klart jag var i dom banorna och tänkte, men sen hade jag ju lite tidspress innan vi skulle flytta hit så jag valde elektrisk-golvvärme. Kände att de skulle gå fortare och min elektriker ger mig bra priser så :)
 
Vad kostade mattan med ev mattläggare? Det kanske är ett bättre alternatvi för mig än att ge sig på att kakla själv :)
 
T
Ramnemark skrev:
Vad kostade mattan med ev mattläggare? Det kanske är ett bättre alternatvi för mig än att ge sig på att kakla själv :)
Mattan gav jag cirka 4200 för och mattläggaren hade jag lite bytesjobb med :)
 
  • Gilla
småstuga
  • Laddar…
Tack för infon. Bra att veta :). Vart köpte du den? :)
 
Har det hänt någon sen sist? (Ett år sedan nu) (y)
 
T
Hej!
Jo jag tappade fokus ifrån datorn och har väl mer eller mindre haft projekt för mig hela tiden :)

Ja ska försöka posta i rätt ordning :)

Bilden är tagen i vardagsrummet emot hallen/sovrummet!
DSC_0120.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Öppnar upp för att få så öppen planlösning som möjligt!
DSC_0121.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dom gamla fönsterna, plus de gamla parketgolvet!
DSC_0128.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nytt laminatgolv (Tyvärr, ångrar varje dag att ja inte la in parkett) Halvväggen är tapetserad och klar!
DSC_0193.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nya soffan, listat och tapetserat. Det jag gjort är att jag har gipsat direkt på gamla borden men spårat ur för en 16mm slang, så har jag spårat fram till tv:n och gömt slangen bakom gipset. Och på så sätt fått gömda kablar till hemmabion! :)
DSC_0201.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Där ser man hur det ser ut med hemmabion! Sitter 2 högtalare bakom soffan också!
DSC_0202.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Öppet och luftigt!
DSC_0203.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Satt in ny ytterdörr ifrån Beijer. Deras egna variant
DSC_0238.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har bytit 2 fönster i vardagsrummet också, till Avesta Plastfönster. Har precis fått hem resten (5st) till huset också! Samt att ja håller på och byta kök. Ska försöka bättra mig på o uppdatera nu! :)
 
Du glömde visst gömma några sladdar.... ;)
 
T
Jonatan79 skrev:
Du glömde visst gömma några sladdar.... ;)
Haha förstog att nån skulle se ;) Tanken är att bygga en egentvbänk och få in allt bakom den! En kabel gick ifrån routern till dekodern men den är borta för ja har skaffat trådlöst :)
Så lugn, sladdarna är borta och de är en gammal bild ^^ Hittar inte min hårddisk med dom andra bilderna än, så de kommer uppdatering :)
 
Hehe, bra där. Sladdar är ett djävulens otyg, undra när någon ska uppfinna trådlös ström ;)
 
T
Ena köksdelen helt utan åtgärd.
20150725_104528.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Där har jag lagt dit en ny bänkskiva (IKEA Karleby) och förlängt den för mer bänkyta.
20160202_142827.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och här har jag nu satt upp det nya köket och lagt till ett bänkskåp där vi förlängde bänkskivan istället!
20160207_135547.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här sitter dom nya fönsterna, listat och klart!
20150705_141830.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Min far gjorde ett takjobb där dom skulle byta ut teglet emot plåt, tegelpannorna har legat 1 år och han ville inte kasta dom, så han plocka ner dom åt mig så nu har jag fått gratis Vittinge tegel 2 kupigt till kåken!
IMG_20150909_174133.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och så har jag även hunnit gått och blivit pappa! :)
IMG_20150924_165517.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
småstuga och 3 till
  • Laddar…
T
Nu har köksrenoveringen tagit lite fart, här är utgångsläget
20160202_142822.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi valde IKEA kök, variant Bodbyn vit. Här är jag nu har precis tagit kväll, imorgon ska jag sätta upp dom sista skåpen och börja med lådor samt handtag tänkte jag!
20160211_204741.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Min son heter Theo, men jag kallar honom för Petter
20160210_121844.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen har även Telia varit här, dom är i full gång med Fiber här i byn.. Vi gick med för vi har haft lite krångel med internet så det känns bra. Det kostar 21900 :- och jag anser att man får igen det när man väl ska sälja, för har alla på gatan fiber utom vi så kanske folk väljer bort det. Först så skulle det kosta 35000 :- men då var det inte många som nappa, sen kom dom med ett erbjudande att tackar man ja innan 25/2 så får man det för 21900:- nu tror ja inprincip alla här ska ha det. Men visst är jag rätt ute när ja anser att en fastighet med fiber är mer attraktivt än utan?
20160211_130513.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
småstuga
  • Laddar…
Grattis till utökningen av familjen! :)

Ja, jag tror du tänker rätt angående fiber. Visst, mobila nätet blir bättre och bättre, men 90% av alla teknikintresserade (och det blir fler och fler i den gruppen) är mer intresserade av att ha fiber i hemmet än enbart mobil uppkoppling.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.