Byggahus.se
Snyggt jobbat :)
Fortsätt i samma stil!
 
Tobbe, vi vet att du är skicklig med videokameran. Kanske läge för en actionfilm? ;)

Grattis till sågen!
 
Jag ligger ungefär ett år back i redigeringsarbetet så jag har i princip slutat filma nytt material, men kommer jag ikapp eller något är tillräckligt inspirerande...
 
Grattis, ännu en minimax bukis, iallafall ett litet tag till, ska lämna tillbaka min. Tror du gjorde ett bra köp.
 
Tack men nu blev jag så klart nyfiken på varför du ska lämna tillbaka din?

F.ö. kan jag meddela att MiniMax SC2W går att komplettera med rits om man så önskar.
 
I stora drag handlar det om att säljaren och jag inte är överens om priset. Men det fanns några saker som jag inte var helt nöjd med. Klingan höjdes med hävstång i stället för skruv. Det gjorde att det var svårt att få rätt höjd vid spårning. Justerbordet var något skevt, inte mycket men lite så att jag stördes. Samma sak med gjutjärnsbordet. Kapanhållet hade bara en vridpunkt, gick ej att låsa.

Efter att testat den här så har jag kommit fram till att jag ska köpa en något större, modell något nyare. 2500 mm eller kanske 2000mm justerbord.
Inget fel på sågen igentligen men den var dåligt omhändertagen, min var årsmodell 98 förresten.
 
Min är en 2010:a. :D

Har inte kommit längre med den än, började fnula med el igår men fastnade i pelarborren som behövde nytt kablage - lika bra att göra det på en gång så man inte "glömmer" och kör vidare med murken isolering.
 
Tobbe Arnesson skrev:
men fastnade i pelarborren
Urk :)
 
Jag bytade hela uttaget på sågen till ett vanligt CEE uttag, Mkt smidigare i min mening
 
  • Gilla
katos
  • Laddar…
Har fastnat i lite elpul men igår skruvade jag iaf. dit alla delar till sågen:

S%2525C3%2525A5g.jpg
 
Du det ser väldigt trevligt ut proffs såg till inga pengar alls.

Tänkte på att du får svårt att klyva lite längre bitar.
Många gånger står justersågen på snedden i verkstaden just för att den får då mera utrymme

Pär
 
Tobbe Arnesson skrev:
Hoj!

Jag är inte köpmogen ännu men vill sondera terrängen som del av mognadsprocessen.
bla bla bla
Det tog alltså 12 dagar från det att du inte var köpmogen till att maskinen står på plats!:D:D
 
pär h skrev:
Du det ser väldigt trevligt ut proffs såg till inga pengar alls.

Tänkte på att du får svårt att klyva lite längre bitar.
Många gånger står justersågen på snedden i verkstaden just för att den får då mera utrymme

Pär
Tittar man noga på bilden så är det visst en liten lucka där, i väggen. Klyver väl direkt in till monteringsavdelningen skulle jag tro?
 
mattiasp skrev:
Det tog alltså 12 dagar från det att du inte var köpmogen till att maskinen står på plats!:D:D
Ingen röstning och inga jokrar, vart är forumvärlden på väg? ;)


Jag ska ta upp det där fönstret helt så ska det nog bli mer plats, slutgiltig placering väntar jag med till jag har använt den lite men jag kan inte backa mer för det står en stor djävla bandsåg där (den flyttar jag inte på då den är fast ansluten till elnätet, annars hade den ju kunnat stå med "bågen" mot en vägg).

Luckan var till för att få in långa ämnen i pelarborren som till nyligen stod där.
 
Weee-ho! Provade en kapning och en klyvning igår. Plötsligt framstår smör som svårskuret! Och vilka fina snitt det blev!

P1060832.jpg


Nu ska jag "bara" städa undan från flytt och annat som stökade till rejält, sen ska jag fortsätta med utemöblerna och ser nu fram mot varje kapning!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.