Jag har läst på flera ställen här på forumet och utanför att man kan vaxa ett marmoleum click-golv för att få lite extra motståndskraft mot väta i skarvarna mellan plattorna. Har någon erfarenhet av olika typer av vax eller andra metoder för att åstadkomma detta? Varken återförsäljaren eller den person jag pratade med hos Forbo kände igen detta så de kunde inte rekommendera något.
 
Ett år senare såg jag någon form av "skyddsvax" i en vanlig sådan flaska med rengöringsmedel som man har i skurvattnet. 50 pix på ICA. Har inte köpt och testat det, men nu vet jag iaf att det finns.
 
Hej, har haft det golvet ett par år utan att ha kommit fram till vilka medel som ska användas. Hittade just "I-vax" från PLS, rekommenderas av Forbo. Är tydligen ett mjukvax som ska användas. Får väl kolla upp vem som säljer PLS.

TILLÄGG: Hittade detta också: http://www.byggahus.se/forum/golv/143230-behandling-av-marmoleum.html

/Peter
 
Duttarmajster
p_k skrev:
Hej, har haft det golvet ett par år utan att ha kommit fram till vilka medel som ska användas. Hittade just "I-vax" från PLS, rekommenderas av Forbo. Är tydligen ett mjukvax som ska användas. Får väl kolla upp vem som säljer PLS.

TILLÄGG: Hittade detta också: [länk]

/Peter
Linoleumkompaniet rekommenderar I-Vax även idag. Jag har använt det och tycker det luktar gott.
 
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.