Hej!
Vi bygger nytt kök och vill gärna ha bänkskivor med virr varr mönstret av Sigvard Bernadotte. Vet att perstorp tillverkar dom men undrar om det finns fler tillverkare och om det skiljer något på kvalité och pris?
 
Vi kollade för ett tag runt sedan i Stockholm.
Myresjökök och Nordin & Ölwing var de som vi hittade som var billigast här. Vi köpte hos Nordin & Ölwing - de hade någon leverantör i Göteborg som gjorde skivorna. Möjligen var Myersjö en aning billigare, men N&Ö hade den kantlist som vi helst ville ha.
 
Nä, det är inte Perstorp som gör denna skiva numera (helt säker på detta då min svåger jobbar just på Perstorp). Pegon är en återfärsäljare i Sverige men det är ett annat företag som tillverkar laminatet. Just nu kommer jag inte på vad de heter men jag har haft en av deras säljare här för att titta på en skada vi hade i mönstret på vår skiva. Hur som helst så var det företaget och Pegon hur bra som helst när det gällde att lösa vårt problem.
 
Vet inte vem som tillverkar laminatet men HTH, Marbodal och Myresjökök kan alla leverera Virrvarret och av dessa så gissar jag vilt på att HTH har bäst pris med ca 650kr/m i 60-62cm djup och 30mm tjocklek.
 
Redigerat:
Upplivar en gammal tråd.

Vi ska köpa virrvarr-laminat till vårt kök. Priserna verkar ha skenat lite. HTH vill ha 1071 kr för den med rundade kanten. Någon som vet var den finns billigare i lund/malmö-området?

Någon som vet om den vita varianten med svarta streck finns att köpa, vi hittar bara silver och antracit. Men har sett den andra på bilder på nätet.
 
Sök på google det finns massa företag som däljer virrvarr.
 
Vi köpte från kvik, för några år sen i och för sig..

Sent from my GT-I9103 using Byggahus
 
Fick ett reklamblad från Fredells igår och de hade ett erbjudande på VirrVarr.
 
Men Fredells ligger väl inte i skåne :/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.