Kan det inte vara lutning för att vattnet inte ska bli stående på den horisontella regeln? Oavsett så kvittar det skulle jag säga, får brädorna torka så kommer dom hålla ofantligt länge.
 
M Mulvaden skrev:
Kan det inte vara lutning för att vattnet inte ska bli stående på den horisontella regeln? Oavsett så kvittar det skulle jag säga, får brädorna torka så kommer dom hålla ofantligt länge.
Jo så är det, men att vilja ha avrinningen mot spjälorna är det som de flesta av oss här tycker är märkligt.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Jo så är det, men att vilja ha avrinningen mot spjälorna är det som de flesta av oss här tycker är märkligt.
Om jag hade gjort avrinning så hade jag också valt spjälorna, där som är så lätta att byta
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
M Mulvaden skrev:
Om jag hade gjort avrinning så hade jag också valt spjälorna, där som är så lätta att byta
Vänta lite förresten. Så där ser det ju inte ut när jag bygger staket…. :) mellanliggaren ligger ju mellan stolparna…
 
M Mulvaden skrev:
Vänta lite förresten. Så där ser det ju inte ut när jag bygger staket…. :) mellanliggaren ligger ju mellan stolparna…
Ja, det tänker jag också göra. Men ändå tänker jag att man vill att fasningem skall luta FRÅN ribborna INÅT tomten. Om det inte är någon estetisk fråga som jag inte begriper mig på.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
J jonasandero skrev:
Ja, det tänker jag också göra. Men ändå tänker jag att man vill att fasningem skall luta FRÅN ribborna INÅT tomten. Om det inte är någon estetisk fråga som jag inte begriper mig på.
Håller med, om du ens ska bemöda dig. Jag har staket som är 20 år plus där jag inte vinklat, kan inte se några tecken på röta.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Det kommer ju ansamlas en massa bös i fickan mellan bärlina och staketbräda om man gör som hornbach tycker?
Och så gillar vi röda ringar här på forumet 😛
En illustration av gul byggkonstruktion med markerade detaljer, antagligen för montage- eller installationsändamål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Så blev det. Gjorde en ”mall” för att hänga upp bärlinorna. Enkelt att få alla rätt sen. Skruvade utifrån och döljer skruvarna med ribborna.
 
  • Trädgårdsarbete, byggnation av staket, träpelare, metallfästen, linje med snöre, gräs och träd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trästaket under konstruktion, grönt gräs, trädgård i bakgrunden, dagtid, vertikal bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träkonstruktion, gräs, staketstolpe, metallbeslag, utomhus, dagsljus, obehandlat trä, konstruktionsdetalj, stödjande element.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.