Hej, vi försöker få in en diskmaskin i vår lägenhet och har lite problem med rören där det ska vara. Har någon svar på varför röret sitter fast med den här klämman? Och behöver den sitta fast eller skulle vi kunna ta bort den för att få några mer centimeter att jobba med.
 
  • Elektrisk kabelrör leder in i vägg, fastsatt med metallklämma, på betonggolv med smuts och byggavfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rör fastsatta med metallklämma på stålprofil, dammiga ytor, byggmiljö, installation nära vägg och golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fäste för röret så det inte flyttar sig, kan då gå isär med vattenläcka som följd. Vad fär centimeter att jobba med.
 
J jonaserik skrev:
Fäste för röret så det inte flyttar sig, kan då gå isär med vattenläcka som följd. Vad fär centimeter att jobba med.
Den sticker ut cirka 4cm från själva avloppsröret vilket gör att det blir svårt att få in en diskmaskin där.
 
Vet du om man kan fästa på något annat sätt?
 
OK då är jag med, det är en rörklamma av överfallstyp och sitter med en bult med mutter i ankarjärnet mot botten. Fortsätter järnet i botten längre till vänster och ytterligare fäste för rör finns.
 
A
L lovisaorn skrev:
Hej, vi försöker få in en diskmaskin i vår lägenhet och har lite problem med rören där det ska vara. Har någon svar på varför röret sitter fast med den här klämman? Och behöver den sitta fast eller skulle vi kunna ta bort den för att få några mer centimeter att jobba med.
Rätt enkelt, den som monterade ansåg att det behövdes då!
inget som säger att inte du kan få det att lira utan fästet
du kanske skall fästa röret längre till vänster bara
 
electroluxaren skrev:
Rätt enkelt, den som monterade ansåg att det behövdes då!
inget som säger att inte du kan få det att lira utan fästet
du kanske skall fästa röret längre till vänster bara
Haha ja nej så långt är vi med också! Jag tror problemet är själva ankarformen även om vi flyttar det till vänster. Kanske finns fler fästen som inte sticker ut så mycket
 
A
L lovisaorn skrev:
Haha ja nej så långt är vi med också! Jag tror problemet är själva ankarformen även om vi flyttar det till vänster. Kanske finns fler fästen som inte sticker ut så mycket
Jag skulle tagit bort det helt , det har suttit så länge att det sitter fast så det räcker
droppbrickan för diskm under så får du både hängslen som livrem
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.