Thomas59
Ska gräva ner plintar till ett uteplatsbygge och undrar om ni har tips på nåt ställe i Stockholm där man kan köpa grus i mindre mängder. Gärna Nor- eller nordväst om stan, dvs åt Brommahållet.

Gissar att jag behöver mots vad jag kan lasta på en släpvagn till en personbil.

Har grävt och grusat för en massa plintar tidigare men då har alltid grus funnits på plats och jag har nog inte funderat så mycket på vilken kvalitet. Om jag nu ska köpa själv, vad ska jag då köpa?

Vore bra om gruset även funkar att fylla på runt grunden som jag nallat av gruset till lite olika projekt:cool:.
 
Ballast Sverige har ett antal anläggningar runt stockholm där du kan köpa grus/sten som privatperson. Gå in på www.ballastsverige.se så kan du se var de finns.
 
Thomas59
Verkar klockrent. Man kan hämta med släp och dom kör hem i BIG-BAG. Informativ hemsida hade dom också.
 
Angående Big-Bag så kan du även köpa från dem.
 
Kan man få en bigbag på kärran?
Vet du vad det kostar?
 
Leverans i BIGBAG säck, inkl 1 m³ material Per säck
Transport inkl. material. Säck 1 1600,00 kr
Transport inkl. material. Säck 2 och efterföljande 1300,00 kr

hittar inget om att man kan hämta själv på deras hemsida.
Men man kan säkert hämta dessa själv

http://www.bigbag.nu/privat-main.aspx?pageID=655
 
Häftigt tror att jag hyr en lastbil och kommer ner till sthlm, här kostar allt, sten,sand,gjutgrus,0-8,8-16,16-32 samt fyll 200:- per kubik lokalt....... men vi har mycket sten i dalarna....:surprised:
"byggare"
 
Något som jag tycker är suveränt, men på södersidan, är Hornbach's drive-in. Där kan man köpa singel/ makadam (kollade inte så noga), stenmjöl och något som liknade rörgravsgrus. Det kostar ca 50öre per kilo - inte jättebilligt. MEN, de har öppet på helgerna. När man behöver den där panikslatten på 200 liter så är det bara att åka in med kärran.
 
ja jag har sätt det.
håller med vid kris en helg är det lysande
 
Thomas59
tihimas skrev:
Något som jag tycker är suveränt, men på södersidan, är Hornbach's drive-in. Där kan man köpa singel/ makadam (kollade inte så noga), stenmjöl och något som liknade rörgravsgrus. Det kostar ca 50öre per kilo - inte jättebilligt. MEN, de har öppet på helgerna. När man behöver den där panikslatten på 200 liter så är det bara att åka in med kärran.
Mkt bra tips. Ska jag komma ihåg då man behöver några hinkar grus osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.