Finns det någon välsorterad nätbutik eller någon stans i Stockholm där det går att köpa nipplar för 4 mm tryckluft styckevis?

Jag skulle behöva en sådan här nippel i mässing:

Metallisk prestandaventil med fläns, bricka, gummipackning och låsmutter, separata delar, cykel eller bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och en sådan här med 1/8 gänga:

Pneumatisk förbindelse, snabbkopplingsarmatur, metallgänga, svart slanganslutning, blå säkerhetsmärkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är denna slang jag ska ansluta:
Spiral av blå flexibel slang eller rör. Text och märkningar synliga. Industri- eller byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Finns på elfa!
 
Så här ser nippeln ut som gått sönder. Det är till en ventil för solfångarstyrningen.

Den sitter monterad med en slangklämma runt ett 2 tums rör. Lite racklig lösning, men den levererades så.

Jag behöver alltså gå ut med en 6/4 mm slang från ett tvåtums plaströr. Hittar inget lämpligt hos Elfa.

Slitet cykelhandtag på blått handtagstång, mot vit smutsig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Denna har jag försökt mig på att täta, men behöver också bytas:

Reparerad kabel med isoleringstejp och kladdig substans, troligen en temporär lösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Blått cykelspakhandtag med slitage, svart gummi och metallände mot vit smutsig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Kolla med Momentum, Hydroscand etc. Niippeln kanske är lite udda, men instickskopplingen har de garanterat.
 
Jag hittade en sådan här klämkoppling nu med 1/2 gänga. Den borde ju funka och sedan en lämplig nippel.

Undrar om det är bättre att även Festo nippeln är i plast?
Svart plastklämma med metallfäste och skruvar, industriellt verktyg, isolerad mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En pneumatisk snabbkoppling från Festo, silverfärgad metall, blå plast, isolerad vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.