Sökt runt här och kommit fram till att det behövs bygglov för takfönster (i vissa fall inte om fönstret är under 1kvm).
Men vad behövs mer exakt för handlingar tillsammans med bygglovsansökan?

Just nu har jag skissat upp huset i SketchUp med ungefärlig placering och ungefärlig storlek på fönsterna.
Skrivit ut en sida från norra sidan och en från södra sidan av huset (radhus, ett takfönster på vardera sida om nocken).
Har även kopierat en situationsritning och husritning som jag tänkte skicka med.

Behövs det något mer än ovanstående?
 
C
Det beror lite på vad för kommun vi snackar om, men du får nog rita en riktigt fasadritning på den sidan som fönstret sitter på.
 
Partille kommun. Läst att det är så olika kommun till kommun.
Från boende i området har jag fått höra att kommunen är bra att göra med (dvs de som också satt takfönster), får väl se om man får tillbaka det med krav på kompletterande frågor.
 
Lyfter denna fråga.

Pratade med kommunen jag bor i. Enligt dem krävs ritningar på fasad, på hur huset är placerat på tomten samt på hur infästningarna av takfönstret ser ut. Är detta rimligt? hon i telefon verkade osäker men sa ovanstående...
Fasadritningarna skulle även vara med taket vinklat rakt uppåt för att få en bättre överblick (heter sådana ritningar något speciellt?).

På det skulle det även finnas en kontrollplan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.