Byggahus.se
Joel Lundell Joel Lundell skrev:
Sjukt, vi fick också spårningslänken 15e mars. Om godset finns på någon central släng dig i bilen och åk dit, om jag hade gjort det i torsdags när jag fick meddelande hade vi nog haft vad det nu är på den där pallen, börjar undra om dom har skickat en pall med luft för att tjäna tid på något sätt...

Finns det något sätt vi kan komma i kontakt med varandra Renoveraren81?
Har du haft bättre lycka än jag med leveransen?

Skickade PM till dig, hade varit intressant att jämföra upplevelse kring leveransen och ifall er sändning också blev stoppad osv?

Samma problem, leveransen har stoppats trots att godset är på plats för utskick på DHL.

Har det löst sig för er?

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
min leverans var planerad tisdags kväll. Fick sms strax innan att leveransen inte blir av, men ingen anledning. Ringde och fick då höra att den är stoppad pga nån konflikt med urbanfront. Men, idag 6:35 ringde de och sa att de kan komma med leveransen 16-18 idag! Så jag håller tummarna att det kommer nu! Och hoppas att era andras leveranser kommer också! 7 månader har det sammanlagt tagit för min leverans. Om den kommer idag förstås.

• Ledsen
Timmerhus lejon
  • Laddar…
Jag fick precis hem mina luckor och dom jag hunnit kolla på ser bra ut. Dom känns gedigna och schysst lackade.

Om DHL inte hört av sig än så kan man ringa till dom.

Det här har varit en horribel upplevelse.

Rekommenderar ingen som funderar på att köpa därifrån att göra det på länge tills dom under lång tid bevisar att dom kan leverera.

Min uppfattning är att det nog inte handlar om bedrägeri utan om personer som tagit sig vatten över huvudet och inte klarar av att leverera det dom lovar.

Hoppas verkligen att det löser sig för så många som möjligt här inne.

Det verkar som att företaget svarar på delgivningar genom kronofogden och det var inte förrän jag hotade med det som dom började svara på mejl och två veckor senare har jag luckorna, fortfarande 10 veckor försenade. Sorgligt att det är så men det verkar vara en väg som kan bära frukt för er som fortfarande väntar och inte får något svar från dom.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Min leverans kom till slut, rätt antal luckor i rätt kulör. Så till sist ordnade det sig för mig iallafall. Men, det är som sagt 7 månader efter beställning!

Sammanfattnigsvis så kommer jag aldrig använda urbanfront igen, och om någon som läser detta överväger att lägga en order hos dem: GÖR INTE DET!

Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för alla er andra!!!

• Gilla
Kristina Frisell och 2 till
  • Laddar…
Joel Lundell Joel Lundell skrev:
Jag fick precis hem mina luckor och dom jag hunnit kolla på ser bra ut. Dom känns gedigna och schysst lackade.

Om DHL inte hört av sig än så kan man ringa till dom.

Det här har varit en horribel upplevelse.

Rekommenderar ingen som funderar på att köpa därifrån att göra det på länge tills dom under lång tid bevisar att dom kan leverera.

Min uppfattning är att det nog inte handlar om bedrägeri utan om personer som tagit sig vatten över huvudet och inte klarar av att leverera det dom lovar.

Hoppas verkligen att det löser sig för så många som möjligt här inne.

Det verkar som att företaget svarar på delgivningar genom kronofogden och det var inte förrän jag hotade med det som dom började svara på mejl och två veckor senare har jag luckorna, fortfarande 10 veckor försenade. Sorgligt att det är så men det verkar vara en väg som kan bära frukt för er som fortfarande väntar och inte får något svar från dom.
Jag ska precis skicka in delgivningen till kronofogden, hoten med att ta det dit har bara besvarats med radiotystnad

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.