Joel Lundell Joel Lundell skrev:
Sjukt, vi fick också spårningslänken 15e mars. Om godset finns på någon central släng dig i bilen och åk dit, om jag hade gjort det i torsdags när jag fick meddelande hade vi nog haft vad det nu är på den där pallen, börjar undra om dom har skickat en pall med luft för att tjäna tid på något sätt...

Finns det något sätt vi kan komma i kontakt med varandra Renoveraren81?
Har du haft bättre lycka än jag med leveransen?

Skickade PM till dig, hade varit intressant att jämföra upplevelse kring leveransen och ifall er sändning också blev stoppad osv?
 
Samma problem, leveransen har stoppats trots att godset är på plats för utskick på DHL.

Har det löst sig för er?
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
min leverans var planerad tisdags kväll. Fick sms strax innan att leveransen inte blir av, men ingen anledning. Ringde och fick då höra att den är stoppad pga nån konflikt med urbanfront. Men, idag 6:35 ringde de och sa att de kan komma med leveransen 16-18 idag! Så jag håller tummarna att det kommer nu! Och hoppas att era andras leveranser kommer också! 7 månader har det sammanlagt tagit för min leverans. Om den kommer idag förstås.
 
  • Ledsen
Timmerhus lejon
  • Laddar…
Jag fick precis hem mina luckor och dom jag hunnit kolla på ser bra ut. Dom känns gedigna och schysst lackade.

Om DHL inte hört av sig än så kan man ringa till dom.

Det här har varit en horribel upplevelse.

Rekommenderar ingen som funderar på att köpa därifrån att göra det på länge tills dom under lång tid bevisar att dom kan leverera.

Min uppfattning är att det nog inte handlar om bedrägeri utan om personer som tagit sig vatten över huvudet och inte klarar av att leverera det dom lovar.

Hoppas verkligen att det löser sig för så många som möjligt här inne.

Det verkar som att företaget svarar på delgivningar genom kronofogden och det var inte förrän jag hotade med det som dom började svara på mejl och två veckor senare har jag luckorna, fortfarande 10 veckor försenade. Sorgligt att det är så men det verkar vara en väg som kan bära frukt för er som fortfarande väntar och inte får något svar från dom.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Min leverans kom till slut, rätt antal luckor i rätt kulör. Så till sist ordnade det sig för mig iallafall. Men, det är som sagt 7 månader efter beställning!

Sammanfattnigsvis så kommer jag aldrig använda urbanfront igen, och om någon som läser detta överväger att lägga en order hos dem: GÖR INTE DET!

Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för alla er andra!!!
 
  • Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
Joel Lundell Joel Lundell skrev:
Jag fick precis hem mina luckor och dom jag hunnit kolla på ser bra ut. Dom känns gedigna och schysst lackade.

Om DHL inte hört av sig än så kan man ringa till dom.

Det här har varit en horribel upplevelse.

Rekommenderar ingen som funderar på att köpa därifrån att göra det på länge tills dom under lång tid bevisar att dom kan leverera.

Min uppfattning är att det nog inte handlar om bedrägeri utan om personer som tagit sig vatten över huvudet och inte klarar av att leverera det dom lovar.

Hoppas verkligen att det löser sig för så många som möjligt här inne.

Det verkar som att företaget svarar på delgivningar genom kronofogden och det var inte förrän jag hotade med det som dom började svara på mejl och två veckor senare har jag luckorna, fortfarande 10 veckor försenade. Sorgligt att det är så men det verkar vara en väg som kan bära frukt för er som fortfarande väntar och inte får något svar från dom.
Jag ska precis skicka in delgivningen till kronofogden, hoten med att ta det dit har bara besvarats med radiotystnad
 
Vi beställde i okt -23 med leveransdatum i slutet på dec. Bra kundservice som kom med tips och råd. Svarade inom ca 12 tim via mail. Snygg hemsida och bra information. Lät proffsigt.
Januari gick inga luckor. Många mail om ursäkter, förseningar när vi efterfrågade information. Kändes som att vinna tid. Börjar känna oss lurade ju mer vi läste här och på trustpilot. Tog energi och glädjen ur renoveringen.
Februari gick inga luckor. Många ursäkter om förseningar fast orden var klar. (?) Vi blev stressade över känslan att blivit blåsta och funderar på ARN och kronofogden mm.
Mars kom och efter att vi gett dåligt omdöme på Trustpilot hände det grejer. Fick faktkompensation och vi fick vår leverans i mitten på mars. Jätte snyggt levererat i säker låda. Bra skydd runt luckor. Fina som tusan! Bra kvalitet känns det som. Får se hur det utvecklar sig.
Dock saknades det 3 delar som utlovades 3 veckor senare slutet på mars början av april men de kom nu i slutet på maj.
Varor levereras och de är välgjorda och fina men det tar sjukt lång tid och ta svaren med en nypa salt för de ge hopp och skapar sig tid.
Det är såå skönt att processen nu är över och det tycker nog företaget med :)
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Jag har också blivit lovad kompensation, men efter leveransen så svarar de inte längre på mina mail. Det är alltså en recension jag måste skriva 🤨
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
P PernillaP76 skrev:
Vi beställde i okt -23 med leveransdatum i slutet på dec. Bra kundservice som kom med tips och råd. Svarade inom ca 12 tim via mail. Snygg hemsida och bra information. Lät proffsigt.
Januari gick inga luckor. Många mail om ursäkter, förseningar när vi efterfrågade information. Kändes som att vinna tid. Börjar känna oss lurade ju mer vi läste här och på trustpilot. Tog energi och glädjen ur renoveringen.
Februari gick inga luckor. Många ursäkter om förseningar fast orden var klar. (?) Vi blev stressade över känslan att blivit blåsta och funderar på ARN och kronofogden mm.
Mars kom och efter att vi gett dåligt omdöme på Trustpilot hände det grejer. Fick faktkompensation och vi fick vår leverans i mitten på mars. Jätte snyggt levererat i säker låda. Bra skydd runt luckor. Fina som tusan! Bra kvalitet känns det som. Får se hur det utvecklar sig.
Dock saknades det 3 delar som utlovades 3 veckor senare slutet på mars början av april men de kom nu i slutet på maj.
Varor levereras och de är välgjorda och fina men det tar sjukt lång tid och ta svaren med en nypa salt för de ge hopp och skapar sig tid.
Det är såå skönt att processen nu är över och det tycker nog företaget med :)
Skojar du, fick du luckorna? Jag är 100% säker att jag aldrig kommer se varken luckor eller pengar
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
R Rikard11 skrev:
Jag ska precis skicka in delgivningen till kronofogden, hoten med att ta det dit har bara besvarats med radiotystnad
R Rikard11 skrev:
Skojar du, fick du luckorna? Jag är 100% säker att jag aldrig kommer se varken luckor eller pengar
Hur har det gått med delgivningen enl. ovan förresten?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
R Rikard11 skrev:
Skojar du, fick du luckorna? Jag är 100% säker att jag aldrig kommer se varken luckor eller pengar
Japp, efter mycket lång tid och mycket mail så sitter de nu uppe.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Uppdatering. När vi väl började montera köket så hade flera luckor fel hålbild för gångjärnen så nu har vi reklamerat igen (7 luckor/fronter var soligt lackade/var repiga). Ska bli spännande att se hur lång tid det tar om vi ens får några nya. Har inte fått svar ännu efter en vecka.
 
Joel Lundell Joel Lundell skrev:
Min uppfattning är att det nog inte handlar om bedrägeri utan om personer som tagit sig vatten över huvudet och inte klarar av att leverera det dom lovar.
Du tycker inte att det faktum att dom ständigt haft "kampanj" med 20% rabatt sedan flera år trots sina lev. problem som dom ändå erkänt talar för att det åtminstone utvecklats till ett bedrägeri?

Hittade förövrigt detta som bara är några dagar gammalt:

Skärmdump av ett kundomdöme på ett diskussionsforum som beskriver negativ erfarenhet med ett företag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kolla särskilt uppdateringen!

Om det inte redan var uppenbart att majoriteten av 5'orna på Trustpilot är fejk så kan man on man orkar roa sig med att analysera språket i omdömena. T.ex. så inom loppet av mindre än 3 månader så förekommer "placera vår/min beställning" i fem olika omdömen där dom lovordar bl.a. den bra kundservicen. Men det finns andra tydliga likheter mellan toppbetygen om man har tid att jämföra.

Men Trustpilot har alltid varit uselt tyvärr.

Och för att påminna, båda huvudmännen finns på Lexbase. Det kan mycket väl vara för "skitgrejer" eller inte har något alls med deras företagande att göra men ..... Jag är i.a.f. för snål för att pröjsa 2*129 kr för att köpa domarna. Dessutom tål det att påminna om tidigare inlägg i denna tråd om att DHL hade stoppat en lev. p.g.a. tvist mellan DHL och Urbanfront. Utebliven betalning känns som en rimlig anledning till tvist, no?
 
  • Gilla
MasMats
  • Laddar…
Efter lite grävning har både Lovisa och Ida slutat i år. De som jobbade med sälj/3D. Undrar vad som händer nu med alla orders..
 
  • Wow
  • Gilla
jakobsbygge och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.