Hej byggare, hittade den gamla tråden med två tvättmaskiner men den gav mig inte mycket.

Såhär, jag har fått ett jäkla pangpris på 2st kombinerade tvätt/torkmaskiner från LG med DirectDrive (skall tydligen palla rödvin till ytspänning på toppen och inte ge ifrån sig en droppe vid max rpm). Problemet är att jag bara har ca 62cm att leka med, därav är pelarmontage nödvändigt.

Tanken är främst att undre maskinen ska fungera som tvättmaskin med LG's patenterade TurboWash 39 program och den övre ska användas primärt som torktumlare.

OM det nu är så att vi behöver köra två tvättar där båda maskinerna går på 1400 rpm i centrifugering vill jag känna mig säker att inte den övre hoppar av och faller ner i det nylagda klinkersgolvet.

Är det någon i gruppen som kört två tvättmaskiner på varandra, hur har ni isåfall löst montaget?

Finns en stapelram från Nordic Quality i metall som pallar 250kg.

Allt gott,
 
A
L Lordjozten skrev:
Hej byggare, hittade den gamla tråden med två tvättmaskiner men den gav mig inte mycket.

Såhär, jag har fått ett jäkla pangpris på 2st kombinerade tvätt/torkmaskiner från LG med DirectDrive (skall tydligen palla rödvin till ytspänning på toppen och inte ge ifrån sig en droppe vid max rpm). Problemet är att jag bara har ca 62cm att leka med, därav är pelarmontage nödvändigt.

Tanken är främst att undre maskinen ska fungera som tvättmaskin med LG's patenterade TurboWash 39 program och den övre ska användas primärt som torktumlare.

OM det nu är så att vi behöver köra två tvättar där båda maskinerna går på 1400 rpm i centrifugering vill jag känna mig säker att inte den övre hoppar av och faller ner i det nylagda klinkersgolvet.

Är det någon i gruppen som kört två tvättmaskiner på varandra, hur har ni isåfall löst montaget?

Finns en stapelram från Nordic Quality i metall som pallar 250kg.

Allt gott,
pangpris på en LG är väl lite mer än 50öre, så det är värt att testa så vi andra förstår att det inte går
 
Du kommer att bli väldigt besviken om du tänker använda en tvätt och tork som primär torktumlare..
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
pangpris på en LG är väl lite mer än 50öre, så det är värt att testa så vi andra förstår att det inte går
Har nu kört maskinerna på varandra i några veckor.
Kunde inte varit nöjdare!
Visst tjocktröjor och andra tjocka plagg kanske inte är skåptorra efter en timmas tumlande, men fan ändå väldigt bra. Tar inte mycket plats att hänga några tröjor medans man kan vika in tshirts, småbyxor, och träningskläder direkt i garderoben..

Dags att gå över till LG, electroluxaren.
 
A
Om så LG var den enda tvättmaskinen på marknaden så skulle jag gå över till tvättbräde och klappträ.
 
  • Gilla
  • Haha
InsidersUnited och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.