Nu har jag beställt en på din rekommendation, Pelle.
Hoppas den håller vad du lovar ;)
Jag har 40 plinthål att borra...pust.
 
Intressant, Julas kostar ju bara en tredjedel.
Å andra vet man ju hur det brukar vara med verktyg - ju billigare desto sämre. Jag brukar inte snåla med verktyg om inte nån rekommenderat en speciell modell.
 
Jag fick min jordborr igår!
Självklart var jag tvungen att springa ut och borra ett hål...
Jodå, lätt som en plätt! I min stenrika morän en bit ner tog det väl ungefär 5 minuter att borra knappt en meter - klart godkänt. Det var nästan jobbigare att skyffla igen hålet än att borra det. :)
 
Vad valde ni för diameter på borren?
 
Jag köpte en 175 mm. Den verkar vara lagom till lite allt möjligt.
I jorden jag borrade igår blev nog hålet runt 22cm innan man var klar, jag kan tänka mig att det blir finare borrväggar om man borrar i lerjord eller packad mylla.
 
Nå'n som testat Julas borr då?





Snåljåpen
 
Tyvärr, det här är ett proffsforum va.
Prova din billiga fråga på www.hobbyprylar.org. ;)
 
KarlXII skrev:
Tyvärr, det här är ett proffsforum va.
Prova din billiga fråga på www.hobbyprylar.org.  ;)
Nä nu jä...

Du och jag. Bakom Rusta kl 16. Det är dags att göra upp.


;)
 
  • Haha
Ozzys Gozze och 1 till
  • Laddar…
General Failure skrev:
Nä nu jä...

Du och jag. Bakom Rusta kl 16. Det är dags att göra upp.


;)
Tyvärr. Jag vill ens bli hittad död bakom ett sådant hobbyställe. Finns det inte Bosch blå eller DeWalt i sortimentet kommer jag inte. :p
 
Pelle skrev:
Sen får vi jordisera förloraren och sätta upp en minnesruna vid Husexpo!
Har du testat jordiseringen? Är det så fantastiskt som uppfinnaren säger att det är?
Det där med att vattna på djupet har jag anammat. Har tryckt ner kabelslangar till alla träd och buskar som vi planterat och det funkar ännu så länge jättebra. Sen låter det ju förstås bra om man kan få ner näringen på djupet också...
 
KarlXII skrev:
Jag vill ens bli hittad död bakom ett sådant hobbyställe.
Nåja, eftersom du verkar ha utgången klar för dig kan vi ställa in det för den här gången.


Puss och kram
Rusta forever
 
Är den här jordborren så bra som ni säger...Ge mig några bra argument att säga till "vaktmästar´n" så att han blir tillräckligt intresserad av detta nya verktyg...Hans älskar nya grejer/maskiner/verktyg och det är ofta enda sättet att få igång honom...(jag vill ha nytt staket men han tycker inte det behövs.. :D )
 
Ok Pelle jag skickar in han på den hemsidan, får vi se om det lockar tillräckligt :)...öh..skulle inte du va ledig härifrån fressten... ;)
 
nybyggaren skrev:
Hur hittar du alla konstiga saker, Pelle??
Pelle är en av de få som fått VIP-access till Google... ;)
 
Pelle skrev:
Trevlig sommar!
För vilken gång i ordningen ??  ;)
(bättre skriva  "snart tebaka" eller "kommer strax")
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.