Hej,

Jag och min sabo ska bygga hus i Täby (norr om Sth) och jagar tilfälligt boende i ca 6 månader, någon som har ett eller flera bra tips var man ska hitta ett tilfälligt boende?

/John
 
Vi hade ett liknande problem när vi flyttade från Växjö till Järna och behövde någonstans att bo i 8 månader. Jag ringde hyresbolag, camping, vandrarhem mm och till slut var det någon som pratat med någon som hade en övervåning att hyra ut! Kanske inte fungerar men det kan aldrig vara fel att sprida ut till så många som möjligt.
 
En hel del bra tipps :)
Kom gärna med fler...
 
Hemmakatten
Vi bor också i tillfälligt boende, ett radhus vi hyr. Fick tag på det via en mäklarfirma på internet. Vi fick betala en deposition på tre månadshyror som står på spärrat konto i en bank. Återfås när vi flyttar.

Stockholmstrakten är svår. Det som finns kostar mycket. Vårt radhus, som var absolut ett av de billigaste, betalar vi 8500 i kallhyra för. + el + vatten + sopor, totalt ca 12-13.000 i månaden.

Ett alternativ är att sätta upp lappar på ICA och Coop och bensinstationer i Täby-området. Det är ju ganska mycket landsbygd runtomkring och det borde ju finnas hus och stugor att hyra till en billigare penning. Så tänker vi göra nu. Planerar att hitta en stuga närmare tomten (nu när vi har en), närmare till bygget och billigare månadskostnad förhoppningsvis.

På blocket finns det också en hel del för uthyrning.
Och räkna med att ni kommer att bo kvar längre än beräknat. Allt tar mer tid än man tror. :)

Glöm inte att skriva ordentligt kontrakt och att fotografera hela lägenheten/huset när ni flyttar in för att dokumentera alla ev. skavanker. Underlättar om det blir diskussion när ni flyttar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.