Bygger ett hus med en takterrass på ca: 60 kvadrat men är fundersam på vilket material jag ska välja för att få det så underhållsfritt som möjligt. Har hört talas om att det ska finnas ett "syntetmaterial" som ser ut som trä och är mycket stryktåligt som man kan använda. Vet någon vad materialet heter och var jag kan få tag på det? Om jag ska använda trä, vilket träslag lämpar sig i så fall som håller både form och utseende bäst?
 
Oj det var visst en svår fråga för forumets medlemmar som så här långt läst min fråga...:) På grund av inget svar på mer än en vecka så får jag väl prova ett nytt grepp med en annan rubrik för att få forumets medlemmar att tända till och dela med sig av sina kunskaper om underhållsfritt mtrl till en takterrass. Jag får väl kalla den altan istället...)
 
Det finns ett material som görs av återvunnen plast. NSR (Nordvästra Skånes Renhållning) är inblandade i detta och 'planken' skall gå att köpa på vissa återvinningsstationer. Jag vet inte mer än så om materialet, men är intresserad av erfarenheter.
Du hittar en presentation här: http://www.nsr.se/returplast/NSR4-2ReplankaNy.pdf

//Pims
 
Tack Pims. Vet du något om kostnaden för detta mtrl?
 
Ok. Tack Pims, jag lyssnar med nsr.

Mvh Mats
 
Posta gärna info här om du får fram mer.
 
NSR har tyvärr slutat med tillverkningen av replank!

Mvh Mats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.