Hej,
Granngården säljer nu ut Stiga Autoclip 225S för 6495:-
Tyvärr så finns det ofta en anledning till att man rear ut såhär…

Någon med erfarenhet av den som vill dela med sig?
Ganska snålt med info om den på nätet.
 
J J.S. skrev:
Hej,
Granngården säljer nu ut Stiga Autoclip 225S för 6495:-
Tyvärr så finns det ofta en anledning till att man rear ut såhär…

Någon med erfarenhet av den som vill dela med sig?
Ganska snålt med info om den på nätet.
Är denna att rekommendera till en barnfamilj?
 
J J.S. skrev:
Hej,
Granngården säljer nu ut Stiga Autoclip 225S för 6495:-
Tyvärr så finns det ofta en anledning till att man rear ut såhär…

Någon med erfarenhet av den som vill dela med sig?
Ganska snålt med info om den på nätet.
Våran går som en dröm nu efter lite justeringar.

Sen kan det ju va bra att läsa manualen noggrant innan installation, då sparar man en hel del jävulstyg.

Så bort sätt från min manliga intelligens så dom justeringar jag gjort är följande:
bak på klipparen fanns som en badbrygga, antagligen för att inte tippa bakåt eller vad den var bra för men den tog jag bort. Pga den var så låg och vi har en gräsmatta från 1800 talet så den är inte direkt jämn så det sluta med att den hängde upp sig på den och fastna.

Samt jag fick även ta och kapa bort typ 25-35 mm på sidorna av skyddskåpan med vinkelslip.
Dom har det för att det ska sprätta mindre när den klipper men samma där att det vart lägsta punkt på klipparen så den hängde också upp sig där när den kom i nån djup svacka.

Har sett på andra kända märken att deras skyddskåpa är högre antagligen just pga detta problem.

Dessa tips fick jag av återförsäljaren att göra.

Men har man en jämn och fin gräsmatta så fungerar den säker alldeles utmärkt från början.

Kan tillägga att den rekommenderade max ytan är 1100m2 för denna robot men våran gräsmatta är ca 2300m2 och det klarar den av.

Den klipper ungefär 2h i stöten sen laddar den ca 2h.

Appen är egentligen helt värdelös till den så där får den inga många poäng.

Man egentligen ställer in den en gång och så får den nöta på.

Helt klart prisvärd, efter justeringarna. Robotgräsklippare STIGA Autoclip 225 S på en ojämn gräsmatta efter justeringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
J Juhuu skrev:
Våran går som en dröm nu efter lite justeringar.

Sen kan det ju va bra att läsa manualen noggrant innan installation, då sparar man en hel del jävulstyg.

Så bort sätt från min manliga intelligens så dom justeringar jag gjort är följande:
bak på klipparen fanns som en badbrygga, antagligen för att inte tippa bakåt eller vad den var bra för men den tog jag bort. Pga den var så låg och vi har en gräsmatta från 1800 talet så den är inte direkt jämn så det sluta med att den hängde upp sig på den och fastna.

Samt jag fick även ta och kapa bort typ 25-35 mm på sidorna av skyddskåpan med vinkelslip.
Dom har det för att det ska sprätta mindre när den klipper men samma där att det vart lägsta punkt på klipparen så den hängde också upp sig där när den kom i nån djup svacka.

Har sett på andra kända märken att deras skyddskåpa är högre antagligen just pga detta problem.

Dessa tips fick jag av återförsäljaren att göra.

Men har man en jämn och fin gräsmatta så fungerar den säker alldeles utmärkt från början.

Kan tillägga att den rekommenderade max ytan är 1100m2 för denna robot men våran gräsmatta är ca 2300m2 och det klarar den av.

Den klipper ungefär 2h i stöten sen laddar den ca 2h.

Appen är egentligen helt värdelös till den så där får den inga många poäng.

Man egentligen ställer in den en gång och så får den nöta på.

Helt klart prisvärd, efter justeringarna.[bild] [video]
Jag går i tankarna att köpa en sån här. Vi är en barnfamilj och vi har rutchkana och gunga på tomten. Vänder den om när den kör emot något föremål eller den står och tuggar fram och tillbaka innan den förstår att den ska köra runt? Har en tomt på 400 kvm.
 
Den vänder nog när den kör imot något, men är det lågt så finns det ju alltid risk att den klättrar på det.

Men med Robot måste man alltid ha undan plockat på gården.

Lämnar man nått den kan eventuellt lyckas köra på så är det 100% säkert att den hittar det
 
Jag kan uppfatta det som att stötsensorn inte är tillräckligt känslig utan kan stå och trycka på t ex träd så det blir märken i gräset från hjulen. Vi har även en blomkruka som den kör på och flyttar runt lite. Hade gärna sett att den var något känsligare som sagt.
 
  • Gilla
Zepp
  • Laddar…
T
Väldigt fin gräsmatta TS!
 
  • Haha
Nalleman64
  • Laddar…
J J.S. skrev:
Jag kan uppfatta det som att stötsensorn inte är tillräckligt känslig utan kan stå och trycka på t ex träd så det blir märken i gräset från hjulen. Vi har även en blomkruka som den kör på och flyttar runt lite. Hade gärna sett att den var något känsligare som sagt.
har med hört många som sagt liknande. Därav jag drar mig från att köpa den eftersom vi har föremål stående på gräsmattan..
 
Jag har haft min i något år , den har fungerat felfritt. Men jag har fått göra om i trädgården en del , jämnat ut ojämnheter etc.

Jämför jag den med tex Husqvarna 420 som är installerad hos min far , är resultatet av klippningen inte sämre för stiga.

största nackdelen är , att den följer slingan hem. Så om den behöver laddning längst bort från laddstation så tar det tid innan den hittar hem.
 
S Simonstahl skrev:
Jag har haft min i något år , den har fungerat felfritt. Men jag har fått göra om i trädgården en del , jämnat ut ojämnheter etc.

Jämför jag den med tex Husqvarna 420 som är installerad hos min far , är resultatet av klippningen inte sämre för stiga.

största nackdelen är , att den följer slingan hem. Så om den behöver laddning längst bort från laddstation så tar det tid innan den hittar hem.
Hur har ni installerat era klippare? Min flyttar runt laddstationen nu och då trots spikarna i backen. Skulle behöva gjuta fast den😱

//Björn
 
B bjoesk skrev:
Hur har ni installerat era klippare? Min flyttar runt laddstationen nu och då trots spikarna i backen. Skulle behöva gjuta fast den😱

//Björn
Hej.

Jo mina spikar kommer också upp lite hela tiden, har dom långa klena och satt i varje hål som finns. Kanske skulle pröva ta ett klent kammstål och bocka ändan lite och sen knacka ner djupare. Då borde den stå kvar.
Man måste va rätt noggrann med att tråden att de är typ 2 meter spikrakt före stationen också.

/Juha
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.