Hej! Jag tänkte lägga ett tätskiktsmembran i botten på min golvvärme-shunt-central där skvallerhålet för ev läckage finns. Här ska det ju ALDRIG finnas vatten men hörde att det ändå är bransch-standard med tätskikt.

Jag kan ju pensla dit vanligt membran men eftersom det är trångt och många rör undrar jag om det finns tät-membran på sprayburk?
Det är ju ett ganska liten yta men däremot knepigt att komma åt. En smal pensel fungerar nog men spray hade varit riktigt enkelt.

Bifogar bild. Tänkte täta botten och sen kanske 1cm upp på sidorna.

Tacksam för tips!
 
  • Golvvärme-shunt-central med numrerade anslutningar och kablar, ytan runt skvallerhålet är i fokus för tätning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har aldrig hört talas om tätskickt på sprayflaska, det är ju bland det segaste kladdiga material jag någonsin jobbat med, jag skulle pensla, gör ju inget om man råkar få på rören så länge det inte blir på några ventiler eller så.

När du ändå är där och kladdar så skulle jag pensla hela utrymmet, om det mot förmodan går läck och det står en liten stråle någonstans så träffar den gummiskicket ist för att göra fläckar på trä.

Såhär gjorde jag mitt, dock tappvatten Vattenrör målade med tätskikt i skåp för att skydda trä mot läckor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.