Köpte denna lysrörsarmatur från Plusled:
https://plusled.se/led-industriarmatur-d-maerkt-2x18w-led-ljusroer-4000k-ip65-5091/

Gjord helt i plast, lysrörshållarna är så mjuka så att det knappt går att få in och vrida runt lysröret. Men...
När jag kopplade in armaturen blev det kortslutning och proppen gick.

LED-rören är "Single-end Input" och måste sättas i åt rätt håll. Det står inte manualen utan jag fick det förklarat av supporten, som dock var väldigt hjälpsamma.
 
Redigerat:
Man kan ju undra om det är "elektrikern" eller armaturen som är tveksam. "Helplast" armaturer har funnits på marknaden i kanske 40 år och dom har aldrig varit lika "stabila" och tunga som plåtarmaturer.
 
MultiMan
Har du konstaterat vad felet är? Låter som att det lika gärna kan vara handhavandefel.

Eftersom du även varnar oss för ett företag och inte bara armaturen, kan vi få tydliga bilder på din inkoppling och montering?
 
Har fått bra hjälp av deras support och uppdaterat trådens innehåll och rubrik.
 
Det blir ju lite "lustigt" när man tar bort delar av ett inlägg, kanske bättre då att låta inlägget stå kvar och skriva att man helt eller delvis pudlar
 
Jag pudlar och ber om ursäkt ödmjukast. Men tycker att nya trådrubriken passar bättre och kanske kan hjälpa andra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.