Har nu sammanställt massa virke mm i excel :)
Det blir en del att tänka på, som planering av vägghöjd så man får minimalt med spill från gips och reglar...

Det blev bara Lundqvistträvaru kvar som var intressant, Mellby hamnade på ca 100'000kr över alla andra. Dock så skiljer det lite i offerterna.
Har bett de räkna om lite på Lundqvistträvaru, så det stämmer mer med det jag har räknat på med lösvirke.

Jag hade tänkt mig 145+95mm isolering i väggarna, 95mm var ca 30% billigare räknat på pris/tjocklek.

För tillfället är jag uppe i 78'000kr och då saknas garageport, takstolar + att jag räknat på råspont/papp/plåttak mot deras takväv + benders palema 2-kupiga betongpannor.

Vad kostar väv + betongpannor? Har inte hittat något på nätet, är kanske för sent på natten för det...

Det står "plåtdetaljer" i offerten, vad menas med det? Jag har frågat, men ni kanske är snabbare :)
 
-PC- skrev:
Har nu sammanställt massa virke mm i excel :)
Det blir en del att tänka på, som planering av vägghöjd så man får minimalt med spill från gips och reglar...

Det blev bara Lundqvistträvaru kvar som var intressant, Mellby hamnade på ca 100'000kr över alla andra. Dock så skiljer det lite i offerterna.
Har bett de räkna om lite på Lundqvistträvaru, så det stämmer mer med det jag har räknat på med lösvirke.

Jag hade tänkt mig 145+95mm isolering i väggarna, 95mm var ca 30% billigare räknat på pris/tjocklek.

För tillfället är jag uppe i 78'000kr och då saknas garageport, takstolar + att jag räknat på råspont/papp/plåttak mot deras takväv + benders palema 2-kupiga betongpannor.

Vad kostar väv + betongpannor? Har inte hittat något på nätet, är kanske för sent på natten för det...

Det står "plåtdetaljer" i offerten, vad menas med det? Jag har frågat, men ni kanske är snabbare :)
Borde väl vara vindskiveplåtar,hängrännor stuprör mm.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Antog det :)
Då får man justera ca 6000kr :)
 
Mikael_L
-PC- skrev:
Antog det :)
Då får man justera ca 6000kr :)
Sen får du justera minst 20' till. :D
Sylltätning, utelatexfog, bleckskruv, En rulle till med vindväv, linolja, lim, hålat plåtband, lite spill av båd det ena och andra ...
Det är tusen småsaker man missar, eller som behövs lite mer av än vad man tror.
 
Japp, räknar med att missa saker ;)
Men linolja? I prisjämförelse byggsats/lösvirke?

Sent from my XT910 using Byggahus
 
Mikael_L
Det är sant, det tillkommer givetvis en hel smågrejer även med en byggsats. :)


Men har du kommit upp till endast 78' för 80-90kvm så känns det som att du missat något ... :|
Eller har du betong och allt annat material till grunden med i beräkningen?
 
Jag vill minnas min grund gick på ~ 1000:-/m2 (runt 80-90':).
Resterande ~ 150':- är allt ovan grund. Bara elmaterialet är nog närmare 10':- när jag tänker efter (inkl. 12x lysrörsarmaturer)

Det springer iväg :)
Sent from my YP-G70 using Tapatalk
 
Det är bara jämfört med vad som ingår i byggsatsen, takstolarna är ej med i det priset, då jag inte vet pris på de än.

Sen tillkommer såklart grunden + isolering + gips + el + va mm.
Www.tjallden.se tror jag det var, sålde grundpaket.
Cellplasten var mycket billigare där än på byggmax.
Har för mig man hamnade på runt 50000kr för ett paket + grävjobb, kapillärbrytande mm och betong.
Sent from my XT910 using Byggahus
 
souba skrev:
Betongen ligger på ca 1300:- per kubik på de offerter jag har fått. Skiljer nån hundring mellan de 3 företag jag kontaktat.
Vilket avstånd har du till fabriken då?
Jag har fått ett pris på 2500 kr/m³ (totalt ca 28000 kr) och har ca 2,6 mil.

Kommer inte ihåg kvalitén nu, men man kunde få en billigare, för 70 kr mindre/m³, men det är ju ingenting, då tar man ju den bättre :)

Dock har jag bara hört med en firma än, men oavsett var jag tar i från så är det ungefär lika långt, från de närmaste...
 
Har 3km 6mil och 8mil till den sista. C32/40 är betongtypen och det är avlossning med ränna! Ska du lasta av med pump blir de genast mycket dyrare:)
 
Oki, då kanske man ska höra med dem lite längre bort också:)

Jag fick pris på Glättbi C32/40 16 S4, vad det nu innebär, jag sa bara vad jag skulle ha den till :)
12m³ för 28920 kr, inkl 30 min lossning med ränna.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.