Hej. För en tid sedan tog vi in offert på stenläggning av garageuppfart från två olika företag. Priset de gav va ett skämt. Endera delen vill de överhuvudtaget inte lägga sten vilket verkar konstigt med tanke på deras yrkesval eller så är det ju stenläggare man skulle ha blivit. Två garageuppfarter per år skulle räcka för att få ihop en årslön. Nu måste jag bara få veta hur mycket stenläggare tar i timmen eller kvadraten. Någon som vill dela med sig?
 
Ingen stenläggare som kan berätta vad de tar i timmen/kvadraten?
 
be dem köra på löpande, brukar ligga på runt 500 kr/tim inkl allt.
 
om de tar ca 500:- timmen verkar de räkna med att lägga sten i 440 timmar på min garageuppfart.
 
Jag ta 350:- + moms. Beroende på hur det ser ut ta jag mellan 600-1200:-/kvm ink moms ink allt jobb och material. Vad fick du för pris? Hur många kvm?
//stures sten och mark
 
220.000:- för 145 kvm. Och då har vi stenen själv.
 
Lägg själv........billigare och bättre självkänsla(y)
 
  • Gilla
KarateLera
  • Laddar…
Borde ingår sten i priset! Ta flera pris förslag! Är det ett stort företag?
 
Tog in offert från två olika. Den andra ville ha 197.000:-vet inte om det är stora företag eller inte. De jobbar åt privatpersoner iaf.
 
Mycket skillnad i pris. Ser om de har nån bilder på webbsidan också!
Jag stensatt en uppfart på 150kvm med en kantsten på utsidan, de hade asfalt innan! Tog mig 2 veckor, hade pris 1200:-/kvm plus moms och det var en hyfsat bra vinst efter skatt!
 
  • Gilla
RubenVidTuben
  • Laddar…
Ja de båda har fina bilder på sina hemsidor. Företagen har också funnits några år. Men det är kanske inte så konstigt, de behöver ju bara göra några jobb per år för att klara sig.
 
Jag fattar inte att folk betalar sånna summor för ett sådant arbete. Kan förstå i storstäderna där det finns folk med så mycket pengar att de saknar verklighetsuppfattning men av den stora folkmassan. Det gör mig chockad.
 
Men hur mycket av den 197,000 tror du att de för över som lön då? Det är inte Lika bra som du tror!
 
  • Gilla
Arne52 och 1 till
  • Laddar…
500kr/m2 för jobb och med standardsten vet jag en firma som tog på en tya a ca 180m2.
 
Eftersom inget material alls ingår i priset så borde hela summan gå till lön minus allt som ska dras i form av moms skatt och sociala avgifter. Det är en offert på ren arbetskostnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.