Det är väl inte bara jag som har som hobby att drömma mig bort på hemnet? Tänk om man hade 50 miljoner och var tvungen att köpa hus för pengarna. Vilket hus skulle det då bli?
Jag skulle i alla fall åka och titta på de här, tre var i Stockholm, Göteborg (Västra Götaland) och Malmö (Skåne):

Du kan läsa blogginlägget här: Nio drömhus i Stockholm, Göteborg och Malmö
 
V
Trevlig blogg tack.
http://www.voxmobler.se/
 
Ja, tänk om man fick välja...jag charmas också av stora traditionella hus som dessa, men de ger mig blandade känslor..så stora, gamla, vad mycket jobb! Gammal stil, lantkök m.m även på nyproducerade hus är "förtjusande", men själv känner jag mig som på besök i en teaterkuliss. Jag föredrar enkla rena linjer som i 60 eller 70-talshus, eller försiktig funkis. Där kan man sedan inreda i vilken stil man vill.
Vi köpte en gång ett fint trähus, nyproducerat med snickarglädje, spröjs o allt, för att vi teoretiskt gillade det traditionella, men i praktiken kändes det som att bo i ett schweiziskt gökur..too much!
Tack för trevlig blogg! /Evi
 
Frågan är bara hur många heltidsanställda målare man behöver, sen är det bara att handla :)
 
Ja, man ska nog köpa ett som kostar 10 miljoner, sedan sätter man av resten till underhåll, livet ut. :p
 
G
I priset för huset på Djurgården ingår ingen mark, utan huset står på ofri grund med ett arrende som belöper på 75.000kr/år. Dyrt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.