Hjälp!
Har markerat och numrerat tre grundfrågor frågor i fet text. Ni får gärna spinna fritt inom detta för mig nödvändiga område. Såhär efterhand ser jag att inlägget blev lite rörigt samt längre än vad tanken var..... jaja, det får ni ta :rolleyes:

1. Hur har ni löst detta med förvaring av era elverktyg? Har man börjat med ett Makita LXT600 set eller liknande så har karusellen dragit igång och samlingen växer ju bara. Ligger verktyg lite varstans. Dessutom är vårt boende inte alltför stort.

2. Söker bra tips på ställe med Makita väskor i hårdplast eller aluminium. Dessutom bör det vara rimliga priser samt fraktpriser! Länka gärna in bild på bra väskor till detta.
Kan väl gilla att ha väskor som ser ut likadant.... så systainerstuket skulle ju passa men det gör inte prislappen på dem, tycker jag. Har du tips på billiga systainer så är jag väldigt tacksam ;)

3. En fråga till i sammanhanget. Vilken storlek har en standard systainer?

Makita verktyg som saknar väskor idag: Vinkelslip 230V 230mm 9020F, BJV180Z*, BSS610*, BDF451*, BHP452*, BDF452*, BTD140*, BJR181*, BGA452*. På planeringsstadiet: BTW251*,planslip 1/3, 10.8V DF030Z. *=LXT 18V.

PS-tools ligger bäst till vad jag hittat hittils. Men smäller man på några väskor så drar frakten iväg rätt snart. Med lite småplock av annat får jag bara 3 väskor med ~400 i frakt. Sen drar det iväg till ~828kr i frakt.
http://www.ps-tools.com/catalog/access-lighting-storage-carry-cases-c-118_227.html

Fraktpriser PS-tools på ett ungefär. Lite framprovat med beställningslistan som låg för tillfället.
<30kg £33.35
>30kg £69
>50kg £117.3


Icke systainer verkar det som 395 x 295 x 135mm £17.24 med VAT se bild nedan. Finns en större som är 250mm hög för £22.99 med VAT.
P67000m.jpg.


Aluminium till jubileumsmodellen av BHP452 som säljs löst till £14.67 med VAT.
BHP452RFWX_casem.jpg

Nu ser jag fram mot era fina förslag :) Tack på förhand.

/Mattias
 
Redigerat:
Systainers kostar en del del pengar, men de är ju mer universella när verktyget är slut.
Den övre bilden ser väl verkligen ut som en systainer, fast med små avvikelser, som själva spännena. Handtagen ser lite olika ut på olika varianter, DeWalt, Festool osv.

Kollade länken igen och det ser nästan ut som en kopia eller rip off på en Systainer faktiskt. Undrar om de kan staplas med Systainers, för de är något billigare...
 
Redigerat:
Jag har precis suttit o kollat på väskorna på PS-tools! :) O så är det en tråd om det här! Häftigt! Ska bli intressant o se om nån har nåt tips förutom PS-tools
 
hehe
Hittade den här bilden på länken ovan (Festoolownersgroup)...
DSCF0274.jpg
Grön kvast i bakgrunden, gröna tejp på bordet. Snacka om mani!
 
Mr Handyman skrev:
...Kollade länken igen och det ser nästan ut som en kopia eller rip off på en Systainer faktiskt. Undrar om de kan staplas med Systainers, för de är något billigare...
Köpte hem ett par makitalådor av den typen, och kan notera följande: de går inte att sätta ihop med varken väskor av samma typ eller systainers, men det står väldigt bra och glappfritt om man ställer ihop två makitalådor. Det går fint att stapla makitalådan på en systainer, den står bra i djupled och glappar ca 1 cm i sidled, Makitalådan är ett par cm bredare. Ställer man en systainer ovanpå makitalådan finns det inget som håller fast systainern utan den glider glatt runt där uppe. I övrigt så verkar det vara en gedigen produkt som nog är användbar till både det ena och det andra.
 
Länge sedan nu man snöat in i systainerträsket, har alla mina maskiner och handverktyg i dessa lådor, Sortainers är väl att föredra då man slipper leka Tetris varje gång man ska ha något ur dom undre lådorna.
 
Ska?rmavbild 2016-01-22 kl. 00.44.24.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


en sån är jag på jakt efter... någon som vet var man kan hitta de? vill bara ha lådan... går att köpa i kitt, men behöver inte ha laddare, är maskien.... tips?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.