H hablam skrev:
Händer det något?
Det har varit en liten tuff vinter. Orken har inte funnits. Dock har vi blivit med kammin den värmde i vinter En tänd täljstenskamin med eld och lågor synlig genom glasfronten, som ger en mysig och värmande atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En täljstens.kamin.


En
 
  • Gilla
Svedberga och 2 till
  • Laddar…
Hur har det gått? Oerhört fint ni byggt, om man ändå vore så händig:D
 
  • Gilla
Svedberga och 1 till
  • Laddar…
Läste precis tråden! Jättefint att se! Ser fram emot nästa uppdatering!
 
  • Gilla
Svedberga
  • Laddar…
Hur har det gått?
 
  • Gilla
Svedberga
  • Laddar…
H hablam skrev:
Hur har det gått?
Det går sakta framåt. Har varit lite stopp i bygget av olika anledningar men det puttrar så sakteliga på framåt.
 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
cc80 cc80 skrev:
Det går sakta framåt. Har varit lite stopp i bygget av olika anledningar men det puttrar så sakteliga på framåt.
Uppdatera gärna med bilder
 
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
cc80 cc80 skrev:
Det har varit en liten tuff vinter. Orken har inte funnits. Dock har vi blivit med kammin den värmde i vinter[bild]
En täljstens.kamin.


En
H hablam skrev:
Uppdatera gärna med bilder
Jösses tiden går och det känns som allt går i snigelfart. Och det gör det.

Ekonomiska läget har varit ansträngt. Materialet dyrt även om vi bygger själva så vissa kostnader blir lägre.

Vi har investerat i lite annat. Solceller på taket.
Övervåningen är nu nästan gipsad allt som ska.
Ventilationsrören är dragna på vinden samt isolerade.

Parketten till hela övervåningen ca 135 kvadrat är inköpt.

Vi har beslutat att vårt här badkar som vi tänktr ha på övervåningen ej ska vara där utan det kommer bli en dusch och ett vanligt badkar.
Det andra får vara i källaren.

Inomhus byggarbetsplats, trästommar, oisolerat tak, stege, trappa, fönster med stjärndekoration, oavslutade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träpall med fyra kransar i olika höstmaterial, stående framför ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rött hus med solpaneler på taket, träd i bakgrunden, klar himmel, antenn ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rött trähus med solpaneler på taket, fönster, gröna träd i bakgrunden, solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhus byggarbetsplats med OSB-skivor, elinstallationer, rör och byggmaterial. Oavslutat projekt, belysning från fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oorganiserad byggarbetsplats med verktyg och material, oavslutade väggar, synlig isolering och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Trapp, räcke, takbjälkar, tavla med landskap, dörrar, kläder hängande på trappräcket, bostadsinteriör, inbyggnadsarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett trätrapphus under renovering med verktyg, skyddsplast och arbetsmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggarbetsplats med stödställning, oavslutad vägg, byggmaterial och kablar, inomhus, under konstruktion eller renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oisolerat tak med träbjälkar, gipsskivor, byggmaterial, verktygslåda, renoveringsarbete pågår inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggarbetsplats med stolpstöd, elsladdar, oavslutade väggar och liggande byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggarbetsplats inomhus med öppna väggar, exponerade takbjälkar och utspridda byggmaterial och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oavslutat rum under konstruktion med träbänk, verktygslåda och synliga isoleringsskivor på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörkt trägolv eller yta med tydlig ådring och några skrapmärken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det händer allt nog saker överallt men livet tar också tid och allt som oftast kanske man funderar på varför vi valde att bygga lösvirke och så stort hus . Men det är som det är det blir nog klart någongång.
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 13 till
  • Laddar…
H
Va hände här då? Rödfärgat trähus, takpannor, solpaneler, reflekterande fönster, delvis skymd av träkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H Haget skrev:
Va hände här då?[bild]
Åttakantiga fönster enligt inlägg 37
 
  • Gilla
Haget
  • Laddar…
H
Hennke85 Hennke85 skrev:
Åttakantiga fönster enligt inlägg 37
Aha. Helt missat! blir nog bra!
 
H Haget skrev:
Aha. Helt missat! blir nog bra!
Var tvungen att gå tillbaka själv och kolla. Misstänkte någon form av fönster.
 
  • Gilla
Haget
  • Laddar…
T
Har läst igenom hela tråden. Vilket jobb! Helt sjukt bra jobbat och din man verkar vara en riktigt duktig snickare.

Jag tror dock ni skulle behöva hjälp med att prioritera. Jag är inte så grym på att finsnickra som din man men jag vet hur man snabbt driver projekt imål.

Tillåt mig leka Anders Öfvergård:
Ert byggande har snart tagit 10 år och om din man inte är knäckt ännu lär så snart ske. Ta in hjälp så mycket det går!

Lite saker som jag reagerar över:
Ni har satt upp solpaneler
Ni har köpt en ny mercedes.

Dessa pengar hade jag personligen lagt på att anlita snickare som gör färdigt inomhusmiljön åt er och era barn omgående. Det är inte bra för någons mentala hälsa att bo ofärdigt under lång tid.

Ta genvägar! Saker som döljs och aldrig kommer ses behöver inte vara estetiskt perfekt. Någon nämnde att ni hade lagt golvspån med exakt precision. Totalt onödigt enligt mig i den situation som ni befinner er i.

Om du läst så här långt så är detta skrivet i all väl mening. Jag har sett så många gånger folk som knäcks för att de inte kan planera riktigt.
 
  • Gilla
  • Älska
proxi och 6 till
  • Laddar…
T test1 skrev:
Har läst igenom hela tråden. Vilket jobb! Helt sjukt bra jobbat och din man verkar vara en riktigt duktig snickare.

Jag tror dock ni skulle behöva hjälp med att prioritera. Jag är inte så grym på att finsnickra som din man men jag vet hur man snabbt driver projekt imål.

Tillåt mig leka Anders Öfvergård:
Ert byggande har snart tagit 10 år och om din man inte är knäckt ännu lär så snart ske. Ta in hjälp så mycket det går!

Lite saker som jag reagerar över:
Ni har satt upp solpaneler
Ni har köpt en ny mercedes.

Dessa pengar hade jag personligen lagt på att anlita snickare som gör färdigt inomhusmiljön åt er och era barn omgående. Det är inte bra för någons mentala hälsa att bo ofärdigt under lång tid.

Ta genvägar! Saker som döljs och aldrig kommer ses behöver inte vara estetiskt perfekt. Någon nämnde att ni hade lagt golvspån med exakt precision. Totalt onödigt enligt mig i den situation som ni befinner er i.

Om du läst så här långt så är detta skrivet i all väl mening. Jag har sett så många gånger folk som knäcks för att de inte kan planera riktigt.
Jag håller med. Svårt att säga på ett snällt och välmenande sätt, men tycker att prioriteringarna är lite annorlunda här. Jag hade inte köpt en bil för hundra tusen om jag hade ett hus som står och behöver byggas klart.

Solceller är väl i dagsläget inte den bästa investeringen ifall det är avkastning man siktar på. Behöver man pengar så får man bättre avkastning av att sätta in pengarna på valfri indexfond

Med det sagt så tycker jag att det är ett otroligt fint hus.
 
H Haget skrev:
Va hände här då?[bild]
😂😂 Det ska bli ett 8 kantigt fönster där 🙂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.