Hej, nu är det så att min dator är mot högra väggen från dörren, och där har jag mina högtalare också såklart. Problemet är att min syster sover precis på andra sidan väggen. Hon älskar att sova och jag är en nattvandrare som föredrar att sova 6 timmar om dagen. Hon började jobba lite extra sammtidigt som hon pluggar, och sedan dess har hon bara börjat klaga mer och mer. Största problemet är inte att högtalarna är vid väggen, utan jag pratar också med min kompis på skype medans vi spelar, så det blir ju extra högljud volym i rummet. Ljudisolering mellan mig och henne skulle jag vilja ha, men på ett användarvänligt sätt (icke för bullrigt mm.) då vi bor i en lägenhet 4:a.
Isolering på dörren skulle jag vilja ha då man faktist för lika bra på utsidan av mitt rum som på insidan av den.(~8cm tjock trädörr)
 
Tack för ett snabbt svar! Uppskattar det värkligen, och jag kommer säkerligen komma tillbaka till detta riktigt goda forumet!
 
B
vi glömmer väl det då
 
Redigerat av moderator:
Nej! Snälla någon svara :S
 
B
hur mycke vill du bygga på då? och vill bara isolera en bit?
helt tyst blir det ju inte.
tips är ju hörlurar. jag försvinner mer in i spel då. men smaken är ju delad.
 
En och en halv vägg skulle isoleras, problemet med högtalarna har jag bara på dagen, men senare på kvällen blir mitt pratande det störiga
 
B
tal är genomträngande. men ljudisolera en vägg och tjockare draperi för dörren.
ska kolla lite ljudisolering
 
finfin konstruktion av vägg när det kommer till ljudisolering (genomförbart för dig? inte troligt?!)

gips, osb, 95 piano-isolering, dubbla gipsskivor, 95 piano-isolering, osb och slutligen gips igen.

den väggen släpper inte igenom mkt ljud alls! :)
 
riva och sedan bygga upp en väg igen är inget jag tänkt mig, denna väggen är nog bara rent gips. Det jag tänkt mig var att typ sätta något på min sida av väggen, och måla över! Inget sådant?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.