Vilket alternativ blir bäst?

  • Endast draperi

  • Skjutdörrar

  • Halv vägg med draperi över andra halvan

Logga in och rösta för att se resultatet.
Mitt vardagsrum har en sovalkov med djup 125 cm enligt bifogat planlösning och bild. I dagsläget står den helt öppen, men jag är inne på att bygga till antingen med draperi eller skjutdörrar. Eller ett tredje alternativ i form av en halvvägg där den öppna halvan kan täckas för med separat draperi, se bifogat bild från facebook där någon kreativ själ ställt dit två pallar.

Vad tror ni är lämpligast i min lägenhet? Lösningen med en halv vägg lockar mest men samtidigt så har jag snickrat särskilt mycket i mina dagar.
 
  • En planritning över en lägenhet med kök, badrum, hall, alkov och balkong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt sovrum, minimalistisk stil, neutrala färger, trägolv, konstvägg, stor växt, hängande lampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rustik inredning, trävägg, vita möbler, gröna växter, ljus, spegel, gardiner, mysig atmosfär.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Totte_S
I en alkov lagom stor för en säng hade jag inte valt att bygga en fast halvvägg. Blir bökigt att bädda och flytta in och ut en säng.
Skjutdörrar skulle kunna vara ett alternativ, men personligen hade jag valt ett tjockt draperi för att slippa sova i en burk.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Den enda fördelen med en vägg är väl om det är en riktigt smal säng.
En kompis renoverade nyss sovrummet och sov med frun i en 120-säng på kattvinden som är ungefär 120cm bred.
Han tyckte det var praktiskt, då ingen av dem kunde trilla ur sängen som var betydligt smalare än de var vana vid. :D

II detta fall skulle jag själv välja draperi.
 
  • Gilla
RealDeal1337
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.