Vi vill bygga ut vårt hus med källargrund på lerblandad morän. Ungefär 40 kvm. Detta då det befintliga huset har källare och vi vill ha biyta. Vad skulle detta kunna kosta ? Ffa är det grävningsarbetet som vi är nyfikna på kostnaden för men om någon har ungefärlig prisuppgift för grund med lecaväggar så är det också intressant.
 
Det beror väldigt mycket på hur det ser ut.
Hur mycket som behöver grävas bort?
Var man kan lägga shaktmassorna?
Om det behöver sprängas?

Men allt från 30K till väldigt mycket.

En grund med leca från 60K är väl ganska rimligt om ni anlitar "vit" arbetskraft.:)
 
Man kommer nog behöva gräva cirka 2 m djupt för att få plats med isolering under plattan. Sprängning tror jag inte behövs.
Schaktmassorna måste fraktas bort.
60 K är bara för grävningen antar jag ?
 
daviden skrev:
Man kommer nog behöva gräva cirka 2 m djupt för att få plats med isolering under plattan. Sprängning tror jag inte behövs.
Schaktmassorna måste fraktas bort.
60 K är bara för grävningen antar jag ?
Nä tvärs emot. Grävningen från 30. Men när du nämner två meter och bortforsling är du nog närmare 60.

En komplett isolerad platta med leca börjar nog på runt 60. men det är ju ett antagande utan att man vet hur det ser ut.

Säg så här: Får du det under 100K är det billigt, över 200K är det dyrt.:)
 
Ok, spannet är stort men det låter ändå hoppfullt.
 
Ja. Tar du dit någon som räknar på det får du ju mer kött på benen, men en liten fingervisning kan ju vara skönt så ni inte ramlar baklänges när ni ser första offerten.;)

Men kom i håg att ta in några offerter.:)
 
Enligt offert 230 000 för 24 kvm grund med golvvärme, murade, slammade väggar. Bortfraktning av schaktmassor ingår. Fler offerter begärda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.