Hej,

Finns det någon "hink" man kan montera underifrån genom spothålet?

Jag skulle behöva komplettera mina tak-spottar och tror att jag kan få tag i ledningar från en angränsande lampa men kan jag få upp något som skyddar isolerar värmen från lampan?

Tack
/J
 
Låter svårt efterssom hinken skall vara MYCKET större än lampan, den skall ju skydda både uppåt och i sidled.

Om det kan vara någon hjälp så finns det 20w spottar som inte kräver någon hink, dom kan monteras direkt i en apparatdosa, ev då av ROT modell som går att montera direkt i hålet.

Hinkarna behöver du för 35 och 50 w spottar.
 

Ja, Jo hinkarna är ju ganska mycket större. Tänkte om det fanns någon metal-kon man kunde expandera ovan hålet, problemet kan ju inte vara unikt.

Jag har bara 20w lampor så alltså borde en ROT dosa fungera? Bara att försöka få tag på en armatur som liknar Malmbergs md41.

/J.
 
Kontrollera först att armaturen är rekomnderad för montering i eldosa. Tydligen har elgrossiterna en del sådana armaturer, sedan vår elektriker rekomenderade den lösningen så har jag letat på elbutikerna på nätet för att se hur de ser ut utan frmagång. Men elektrikern bedyrar att de finns, sedan gick han på semester innan han kunde visa mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.