Har byggt en liten toa utan dusch på övervåningen. Ska installera någon form av fläkt för odör men tänker även att den skulle kunna fungera lite som frånluft på övervåning för att minska ev övertryck. Den behöver alltså inte vara fuktstyrd ment jag ska kunna styra den och låta den ha ett konstant lågt flöde.
Huset är ett gammalt hus från 1800 talet med självdrag.

Vad finns för prisvärda fläktar för ändamålet? Har kollat på olika fabrikat men blir inte klok på alla deras funktioner, allt från fuktstyrda till intelligenta och allt vad det står.
Jag vill alltså kunna stänga av den om jag vill, men även låta den gå på ett lågt flöde konstant vid behov.
 
Jag har just rivit ett badrum och har en fläkt över med den enkla funktionen på/av. Har inte kollat om man kan koppla ett dragsnöre till den. Den var kopplat till lampan. Du kan få den.
 
Tack för erbjudandet det var snällt, men jag köper gärna en ny. Har förstått att de bör vara avsedda för kontinuerlig drift vilket inte alla verkar vara...
 
För mig är app-styrning en show-stopper om vi nu ska använda denna krängar-jargongen. Jag vill inte gå med en smartphone in i toan för att styra en fläktl Det ska sitta enkla tydliga kontroller på fläkten och det kan PAX och andra gärna läsa!
 
Thomas_Blekinge skrev:
Jag vill inte gå med en smartphone in i toan för att styra en fläktl Det ska sitta enkla tydliga kontroller på fläkten och det kan PAX och andra gärna läsa!
Du ställer in en gång vilka värden du vill ha utöver grundflödet sen sköter den sig själv. Skulle någon lämna kvar en dimma av ärtsoppa är du snabbt uppkopplad för att slå på en boost på 15 minuter.
Trodde aldrig den skulle vara så bra och användbar som den är.
Men oroa dig inte över inställningarna, det är en engångs plug and play..
 
Jag har inte ens en smartphone. Blivit påtrugat det på jobbet flera gånger men det går mycket snabbare att ringa med en gammal mobil med tryckknappar. Kalla mig dum i huvud eller gammaldags. Du har rätt. Men jag lever lugnare.
 
  • Gilla
michfris
  • Laddar…
jag har själv den fläkten och du behöver inte koppla upp den mot en smartphone om du inte vill. tog månader innan jag gjorde det.

Fläkten går med ett grundflöde, sen har den en rörelsedeckare som märke om du tänder lyset eller går in på toa och då varvar den upp lite till. sen är den fuktstyrd med så om du skulle haft en dush hade den varvat upp på 100% vid dushning.
Den är tyst och mycket prisvärd.

Inga inställningar. bara montera och koppla kabel. sen går den som den ska.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.