Hej! Tänkte gå för jordvärme då jag har en stor mark över 2 ha , har provborrat och har fin lera och jord. Problemet är in till huset. Gick på en del berg / sten ca 10-15 meter från huset och där jag ska gå in med slangen i huset. Hur löser man det?
 
Spränga en rörgrav i berget?
 
J Josth skrev:
Spränga en rörgrav i berget?
Hur jag det?
 
Kontakta en sprängfirma som vet hur sådant ska göras utan att skada byggnader etc. Kostar en slant dock. Är det bara stora stenbumlingar kan man kanske ordna det själv med borrning och snigeldynamit.
 
J Josth skrev:
Kontakta en sprängfirma som vet hur sådant ska göras utan att skada byggnader etc. Kostar en slant dock. Är det bara stora stenbumlingar kan man kanske ordna det själv med borrning och snigeldynamit.
Det går inte att fylla med jord över och under slang där det är berg?
 
  • Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
Jo, det går bra att göra så också, se bara till att det inte ligger några stenar och berg om slangen ligger nära på.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Jo, det går bra att göra så också, se bara till att det inte ligger några stenar och berg om slangen ligger nära på.
Vad är nära ? =)
 
Det är relativt 😀, men har du 20 cm mellan så torde det inte vara några problem.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Det är relativt 😀, men har du 20 cm mellan så torde det inte vara några problem.
Ja precis :) Ok tack för svar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.