Hej
Behöver tips på vart man får tag i BL1830 batterier till Makita till ett bra pris.

Tänkte köpa två nya batterier, helst original men ersättningsbatterier funkar också om de är likvärdiga med original.

Så har ni något tips om webbutiker, ebaysäljare eller liknande som säljer bra batterier till bra pris.

/Dan
 
165 pund inkl frakt får du dem (2st) från Axminster.co.uk

Finns ju annars lite tredjeparts alternativ numera. Har inte testat nåt så jag vet inte hur de fungerar men priset är ju helt annars..
 
Jag har köpt Makita BL1830 på www.billjus.se som jag är mycket nöjd med. Köpte 6 st och alla har fungerat perfekt i cirka ett år nu. Orginalbatterierna var jag inte så imponerad av då flera gick sönder efter varandra. På hemsidan finns inga batterier men maila dem och fråga om aktuellt pris. De var väldigt vänliga och serviceminded när jag beställde.
 
www.duracelldirekt.se har stor sortering av verktygsbatterier och är i många fall billigare än de som tipsats i tråden, hittade dock inte BL 1830 men däremot BL 1815. Vad det nu kan vara för skillnad mellan dem?
 
roli skrev:
www.duracelldirekt.se har stor sortering av verktygsbatterier och är i många fall billigare än de som tipsats i tråden, hittade dock inte BL 1830 men däremot BL 1815. Vad det nu kan vara för skillnad mellan dem?
1,5Ah vs 3Ah.
 
verktygsgurun skrev:
Jag har köpt Makita BL1830 på www.billjus.se som jag är mycket nöjd med. Köpte 6 st och alla har fungerat perfekt i cirka ett år nu. Orginalbatterierna var jag inte så imponerad av då flera gick sönder efter varandra. På hemsidan finns inga batterier men maila dem och fråga om aktuellt pris. De var väldigt vänliga och serviceminded när jag beställde.
Glömde skriva att jag betalade 545:- /st.
 
Om era verktyg har följande stjärnmärkning i botten:
makita_brushless_4_blog.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så kan det vara bättre att köpa originalbatterier med samma stjärnmärkning då de laddas snabbare och mer intelligent samt driftstiden blir något längre för verktygen.
 
Helioz skrev:
Om era verktyg har följande stjärnmärkning i botten:
[bild]
Så kan det vara bättre att köpa originalbatterier med samma stjärnmärkning då de laddas snabbare och mer intelligent samt driftstiden blir något längre för verktygen.
Vet du vad mitten stiftet ditt gör? Kollade precis min maskin och jag saknar det stiftet.
 
Helioz skrev:
Om era verktyg har följande stjärnmärkning i botten:
[bild]
Så kan det vara bättre att köpa originalbatterier med samma stjärnmärkning då de laddas snabbare och mer intelligent samt driftstiden blir något längre för verktygen.
Trodde det bara var att det bryter när spänningen blir för låg så det inte ska gå att köra batterierna helt tomma. Men det kanske är det som menas?
 
Segge skrev:
Trodde det bara var att det bryter när spänningen blir för låg så det inte ska gå att köra batterierna helt tomma. Men det kanske är det som menas?
Stjärnmärkningen innebär att batterierna har skydd mot djupurladdning, överladdning och höga temperaturer. Det innebär också mer avancerad styrelektronik som laddar och urladdar varje cell enskilt vilket ger (i alla fall i teorin) snabbare laddningstid, längre driftstid samt längre livslängd.
 
  • Gilla
Segge
  • Laddar…
corre skrev:
Är det samma firma som denna säljaren kanske?
[länk]

Jag har inte vågat handla av dom utan att fått se en positiv recension från någon pålitlig nyttjare.
Ja det är samma, fast jag gick inte via tradera. Jag mailade direkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.