Hej

Funderar på denna fläkt - Gorenje DVG6545E. Någon som har erfarenhet att dela med sig av - bra, dåligt? Gärna om ni har ngn bild att visa, då det varit svårt att hitta den i butik. Finns bara visningsbilden på nätet. Hade varit kul att se den i verkligheten!
 
Prisvärd fläkt. Helt OK. Nästan alla fläktar görs i Italien men denna kommer från Kina, därav priset. Brukar vara ganska lång levtid.
Har bara kört den i butiken så jag vet inte hur den fungerar i praktiken.
 
Strit skrev:
Prisvärd fläkt. Helt OK.
Har bara kört den i butiken så jag vet inte hur den fungerar i praktiken.
VA???!!!
/Ronnie
 
får hem den 80 cm bred varianten av denna idag. Kan klämma lite på den i eftermiddag och återkomma med ett första intryck
 
Hej!! är okcså intresserad av den fläkten!! Har mitt utgående fläktrör förskjutet ca 10 cm från centrum från hällen. Tror ni det täcks av plåtkåpan som går upp till taket?? Hur bred är den, själva delen som går upp till anslutningsröret alltså????
 
hej,

har mätt nu och skorstensplåten är 25 cm så du kan skjuta röret max 5 cm i sidled. Annars ser det bra ut. Svart glas och rostfritt. Kommer bli snyggt som fan och för 5000 spänn ås är det ju 10000 billigare än fjäråskupan.
 
Vi har använd våran sen slutet på april och den funkar. Tycker väl inte att funktionen är helt 100. Men helt okej.
 
vad är det som inte motsvarar era förvätningar?
 
Vi har haft våran fläkt i ca två månader och börjar bli missnöjd...
Jag har kolfilter varianten och det är det jag har problem med. För någon dag sen när jag skulle rengöra fett filtret gick alla plastfästen på kolfiltret sönder. Och jag är inte nöjd med hur mycket kolfiltret renar oset, börjar på att bli väldigt jobbigt när man steker. Men detta gäller ju bara om man ska ha kolfilter på den... för övrigt så tycker jag den suger in oset dåligt men det beror säkert oxå på kolfiltret.
Jag skulle inte köpa denna för att använda den som jag gör. Andra kanske har andra åsikter och tips hur jag kan förbättre fläkten på något sätt.

mathias
 
Tycker att förmågan att suga in os och så är klart sämre än hos en "vanlig" köksfläkt.
Har haft en vanlig Gorenje fläkt i tidigare hus som vi var hel nöjda med.
Våran fläkt är kopplad som vanligt utan kolfilter.
 
Den ser bra ut, men touchpanelen kan vara riktigt jobbig. Ibland får man ta en fuktig trasa när man ska ändra fläktläge. Vidare låter den lite illa på läge 1 och 2, lite skorrande ljud som dock inte finns på läge 3. Sugförmågan är sisådär. jag måste alltid köra på läge 3 när jag steker, inget konstigt i det kanske. Ljudnivån blir dock ganska hög i det läget. Summa sumarum: inte helt nöjd, men ok med tanke på pris. Vad gäller sugförmågan är det ju många faktorer som spelar in och vi har dragit om fläktkanalen på ett kanske inte helt optimalt vis, men vi kunde inte göra på annat sätt.

Har en bild på fläkten om någon är intresserad

http://i239.photobucket.com/albums/ff302/trgrdh/IMG_1710.jpg
 
Redigerat:
Märkligt att ni upplever sugförmågan dålig. Kollar man på specen så ska den ju klara 650m3/h när den är kopplad till en kanal och det är faktiskt ca 150 m3/timme mer än ikeas kraftigaste fläkt.
 
Hej ! har haft en sådan fläkt nu i typ 15 år, den har nu börjat att strula lite med att displayen inte "tar emot" när jag vill sätta på den eller lyset - det är lyse i dispalyen - någon som haft liknande problem ?

Sugförmågan är avtagande känns det som att den inte sugar så bra som specen
 
A
D Dansken1970 skrev:
Hej ! har haft en sådan fläkt nu i typ 15 år, den har nu börjat att strula lite med att displayen inte "tar emot" när jag vill sätta på den eller lyset - det är lyse i dispalyen - någon som haft liknande problem ?

Sugförmågan är avtagande känns det som att den inte sugar så bra som specen
byt kontrollmodulen
partno 192970
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.