A albinroo skrev:
Även vi har knoppar blandat med handtag. Tycker nästan det är snyggare än enbart det ena eller andra, men det är ju en smaksak förstås. Måste dock säga att efter att ha renoverat 2 kök på senare år så tycker iaf jag att funktion är det viktigaste, sen ser ett nytt kök oftast bra ut oavsett detaljer.
[bild]
Och är ni nöjda med stenskivan runt vasken?
 
A Annastinabygger skrev:
Och är ni nöjda med stenskivan runt vasken?
Tack! Vi är väldigt nöjda med vår laminatskiva... :)
Återigen, erfarenheten har lärt mig att funktion är viktigast i köket. En stenskiva skulle gått på 50K extra så vi valde bort det och är mycket nöjda med laminat, mycket pga att vi inte kan sköta om sten och vill ha minimalt underhåll. Med det sagt var jag hos en kollega förra veckan med nedsänkt vask i silestone bänkskiva. Det var mycket snyggt och sten ger såklart en helt annan känsla än laminat.
 
  • Gilla
Annastinabygger
  • Laddar…
Vi har en blandning av knoppar och handtag och är mycket nöjda med det.
Även extremt nöjda med bänkskivan - infärgad betong. Oöm och väldigt enkel att sköta. Lite brunsåpa ibland bara.

Köksinteriör med vita skåp, mix av knoppar/handtag och bänkskiva i infärgad betong, vita kakelväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Knoppar överallt blir finast! Funkar bra att öppna även kyl/frys med.
 
  • Vitt kök med skåp och lådor med knoppar, inklusive en integrerad kyl och frys.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anna Frisk1
  • Laddar…
Åh vad fint! Blir det hälften så fint hemma blir jag supernöjd
Nu harvi beställt knoppar
 
  • Gilla
JonasSun
  • Laddar…
nikasp
För mig skulle det kännas riktigt avigt med en liten knopp till trögöppnade saker som diskmaskin eller kylskåp. Typiskt en sån där grej som kanske ”funkar” men ändå suboptimalt. Nä, handtag där och knoppar övrigt. Gissar att ni har en 3D-ritning, borde vara enkelt att göra en bild över båda alternativen.
 
J JonasSun skrev:
Knoppar överallt blir finast! Funkar bra att öppna även kyl/frys med.
Fast ni har olika stora knoppar...?
I vart fall ser det ut som att den stora luckan till höger har typ en dubbelt så stor knopp.
 
Ja, och det blir knoppar överallt. Nu kommer vi inte ha integrerade kyl o frys, så där blir det inget problem
Bara diskmaskinen kvar då och där blir det knopp...
 
D doubleH skrev:
Fast ni har olika stora knoppar...?
I vart fall ser det ut som att den stora luckan till höger har typ en dubbelt så stor knopp.
Det är en synvilla. Alla knoppar är lika.
 
J JonasSun skrev:
Det är en synvilla. Alla knoppar är lika.
Får man fråga vad det är för kök? Och om ni tycker att golvsockeln funkar när den ligger utanför skåpen?
 
Vi har porslinsknoppar sedan 10 år tillbaka. Inga problem med diskmaskinen. Har väl efterdragit en-två gånger iofs.
 
  • Gilla
Annastinabygger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.