Hej!

Byter handfat på toaletten och har tagit bort rören som går från varsin ballofix upp till anslutning blandare. Behöver ersätta dessa.
Muttrarna som sitter på röret är märkt ”Kuterlite 864-2” och satt tidigare direkt på ballofixerna.
- Kan jag återanvända muttrarna och var hittar jag i så fall passande klämringar (verkar vara lite special?)?
- Eller kan jag köpa nya muttrar och klämringar från annat märke?
- Eller bör jag byta även ballofixerna?

Ballofixerna verkar dessutom i sig vara av olika fabrikat.

Se bifogade bilder.

Mvh
Markus
 
  • Transparent rör med metallanslutning mot grafiskt mönstrad matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörledningar, ventiler och vägg under reparation eller målning med synliga spackelskikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
vill du inte röra det gamla mer än nödvändigt så skulle jag nog spara de gamla rören och skarva vidare på själva röret nån decimeter upp med lämplig skarv bara.
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
vill du inte röra det gamla mer än nödvändigt så skulle jag nog spara de gamla rören och skarva vidare på själva röret nån decimeter upp med lämplig skarv bara.
Tack!
Detta kommer sitta delvis synligt så vill helst gå från dessa ballofixer och upp med nya rör.
Ser ut som att ballofixerna är olika ( på den ena står det TA) så tänkte nog chansa på att köpa nya klämringar, muttrar och rör för att dra vidare upp. Dumt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.