Tjenare gänget
i fjol köpte jag en kärcher k2 (Kärchers billigaste) och ångrade direkt mitt köp. Klen, välter lätt och ingen spole att dra upp slangen på.

i år tänkte jag korrigera mitt misstag och främst kollat på kärcher k5 samt Nilfisk E 145.4-9 PA men också fått upp ögonen för biltemas Högtryckstvätt HPW 160 DB, 2500 W som faktiskt fyller alla boxarna för nästan halva priset.
* Slangvinda
* Kabelvinda
* 160bar

Högtryckstvätt med hjul och handtag, huvudsakligen vit och blå, med svart strömkabel och slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såklart när det är biltema och halva priset blir jag lite fundersam. Med det sagt så kanske den fungerar alldeles utmärkt?
Är det någon som faktiskt testat den som kan komma med åsikter? :)


https://www.biltema.se/bygg/farg/ut...g/hogtryckstvatt-hpw-160-db-2500-w-2000045241
 
Har inte provat den eller läst spec men en sak många glömmer att kolla är hur mycket flöde ger tvätten jämfört med en annan. Trycket kan vara samma på en värdelös tvätt och en bra men flödet spelar även roll.

Sen har jag provat en annan bt tvätt typ7 år sedan, och jag kommer alldrig andvända en därifrån igen, sämsta skiten som finns.
 
  • Gilla
  • Haha
Sernando och 1 till
  • Laddar…
D Du och 19till skrev:
Har inte provat den eller läst spec men en sak många glömmer att kolla är hur mycket flöde ger tvätten jämfört med en annan. Trycket kan vara samma på en värdelös tvätt och en bra men flödet spelar även roll.

Sen har jag provat en annan bt tvätt typ7 år sedan, och jag kommer alldrig andvända en därifrån igen, sämsta skiten som finns.
Så är det ju, faktum är att biltemas har högst flöde av dessa tre, (men den kräver även en 16a säkring, vilket jag har)

Biltema: 520 l/tim
Nilfisk: 480 l/h
Kärcher: 500 l/h
 
  • Gilla
Du och 19till
  • Laddar…
B Bergets skrev:
Så är det ju, faktum är att biltemas har högst flöde av dessa tre, (men den kräver även en 16a säkring, vilket jag har)

Biltema: 520 l/tim
Nilfisk: 480 l/h
Kärcher: 500 l/h
Jag har inte testat den, men ska köpa en sådan idag.
 
Bjor Bjor skrev:
Jag har inte testat den, men ska köpa en sådan idag.
Trevligt, jag har inte kommit till skott än.
Återkom gärna med ett betyg :)
 
  • Gilla
Bjor
  • Laddar…
B Bergets skrev:
Trevligt, jag har inte kommit till skott än.
Återkom gärna med ett betyg :)
Bjor Bjor skrev:
Jag har inte testat den, men ska köpa en sådan idag.
Är också på jakt efter en HTT, återkom gärna med din första känsla när du har testat den :)
 
Jag hade ett ärende på biltema idag och såg då att de endast hade tre st HPW 160 DB kvar, så jag passade på att slå till.

Jag har bara testat den som hastigast och blev positivt överraskad. Faktum är att byggkvalitet känns bättre än min kärcher k3.

+ till spole för både kabel och slang
+ mjuk följsam slang
 
Vad är erfarenheten av Biltemas högtryck? Gör det med RW är positiv till den.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.