Hej!
Har precis besiktat ett radhus som är köpt med klausul. Vad säger ni om protokollet?Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in![]()
-
7 jul 2020 16:30 #1
-
-
8 jul 2020 18:51 #3
Det var en riktigt nitisk besiktningsman som var där.
Anmärkningar på att det är dammigt och skrapmärken efter klädhängare i garderober, Jesus..- Laddar…
-
8 jul 2020 18:56 #4
-
8 jul 2020 20:03 #5
Hahaha självklart finns det vissa oroande grejer, men en besiktning är väl till för att titta efter risker och tydliga fel på vatten, konstruktion och tätskikt..
Att det är väldigt dammigt i huset, trasigt fönsterhandtag och märken efter galgar har väl inget med det att göra
Dessutom gillar jag meningen "spricka i takpanna, men har inte spruckit än"
Är du mycket intresserad av huset så skulle jag tagit ut en riktig firma som håller på med fuktskador. Dom kan snabbt och smidigt ta reda på om det är fukt i badrummet och ge dig råd om vad som behöver göras. -
8 jul 2020 20:08 #6
Vi har diskuterat med säljaren gällande detta som skulle ta det med sitt försäkringsbolag som skulle undersöka i badrummet och ev ersätta eller iaf granska och ge förslag.
Vad säger ni om koppling i tvättstugan med avloppet? Är det något att bry sig om? -
8 jul 2020 20:11 #7
Avloppet är absolut inte rätt.. men det kommer alltid hålla tätt! Jag skulle inte oroa mig för det även fast det är fel..
Det ser ut som att det är golvmattan som slutar några centimeter över avloppet? Risken med det är väl om det skulle bli en läcka och vatten rinner längs golvet och sen fastnar i gropen.. men har man bara normal koll på allt så ska det inte vara någon fara -
8 jul 2020 20:18 #8
Men beroende på hur mycket intresse som finns och vad det är för pris så skulle jag räknat med att renovera badrummet och tvättstugan. Vi renoverade nyss två badrum för 300.000kr så jag hade lagt fram det till säljaren att ni kommer behöva renovera det för cirka 300.000kr.
Sen kanske ni kan mötas på mitten eller komma överens om något? För huset verkar vara från 2008 så det är ju relativt nytt iallafall -
8 jul 2020 20:21 #9
-
8 jul 2020 20:23 #10
-
8 jul 2020 20:37 #11
Jag tycker det är för många alternativa lösningar. Det här är bara de saker som syns
När är byggnaden byggd ? Är den från 2008 så känns det nog nono. Tycker också att det är oroväckande att nuvarande ägare sätter den standarden på städning/underhåll -
8 jul 2020 20:39 #12
Den är från 2008, vad tänker du med det?
Ja jo, det är lite illa att det är så utslitet med en så ny fastighet. Tror inte intresset funnits att underhålla/fixa. -
8 jul 2020 20:42 #13
- Laddar…
-
8 jul 2020 20:44 #14
-
8 jul 2020 20:49 #15
Det ät bättre att dra sig ur en budgivning och ta kostnaden för besiktningen istället för att hitta ett nå djupare fel. Nått så enkelt som att de är fel skruv till plåtdetaljer och framför allt badrummen är oroväckande. Kostar säkert 400 000 att åtgärda alla fel som jobbet just nu.- Laddar…