E
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, man skadar sig inte alls.
Är ju bara sorgligt. Sitta å pilla på könet i sin ensamhet, som ett djur i en bur. Finns ju miljoner andra saker att göra istället. Dessutom bättre sexliv om man inte förstört sig med porr.
 
  • Haha
  • Wow
kashieda och 3 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Motorsågen är han och skottkärran är hon. Ingen av dem har krävt något könsbyte såvitt jag har hört.
Hela den här saken är fullkomligt bisarr sett från mitt perspektiv jag som talar en dialekt där saker är hon och han lika väl som människor.

Min uppfattning är att alla mänskliga varelser med en y-kromosom är han och övriga är hon. Enkelt och logiskt. Sedan breddar vi definitionerna och normerna för hur en man respektive en kvinna skall vara så att alla ryms med. Känner sig någon utanför eller pressad av normen är det normen som är för smal och måste förändras. Det är enklare och billigare att skrota onyttiga normer och glömma att de har funnits än att skrädda om folk så att de passar i normerna. Att vara man innebär att ha en y-kromosom och ingenting annat. Resten är fritt. Att vara kvinna innebär att inte ha någon y-kromosom. Resten är fritt att vara som man råkar vara.
Tack och lov att det finns områden med sunt förnuft där saker och personer av tradition är varken eller samt både och!
Felet var introduktionen av ordet som var så politiskt laddat. Naturligtvis skulle de inte " uppfunnit " ett nytt ord utan helt enkelt införlivat det finska HÄN ( Heimlaga bor väl i Österbotten så det är antagligen det som används, men även i Sverige finns områden där det länge användts " Hä" när saker/ djur/ personer omtalas)
 
BirgitS
S Sona2012 skrev:
Felet var introduktionen av ordet som var så politiskt laddat.
På 60-talet?
S Sona2012 skrev:
Naturligtvis skulle de inte " uppfunnit " ett nytt ord utan helt enkelt införlivat det finska HÄN ( Heimlaga bor väl i Österbotten så det är antagligen det som används, men även i Sverige finns områden där det länge användts " Hä" när saker/ djur/ personer omtalas)
Hen var just inspirerat av finska hän (framgår av förslaget som publicerades i Uppsala Nya Tidning på mitten av 60-talet). Men ordet hän finns ju redan på svenska sen flera århundraden: https://svenska.se/so/?sok=hän&pz=4
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
D
BirgitS BirgitS skrev:
På 60-talet?

Hen var just inspirerat av finska hän (framgår av förslaget som publicerades i Uppsala Nya Tidning på mitten av 60-talet). Men ordet hän finns ju redan på svenska sen flera århundraden: [länk]
Kanske dialektalt, hän används iaf på skånska, om just att flytta sig/platser, men kanske inte i alla dialekter, nyfiken om det är så?
 
D djac skrev:
Kanske dialektalt, hän används iaf på skånska, om just att flytta sig/platser, men kanske inte i alla dialekter, nyfiken om det är så?
Det är nog rikssvenska. Från @BirgitS länk:

Textutdrag på svenska om ordet "hän", dess användning och exempel.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det är nog rikssvenska. Från @BirgitS länk:

[bild]
Var ska detta bära hän brukar jag alltid säga när mina undersåtar checkar in kod
 
  • Älska
djac
  • Laddar…
Det händer att jag hänrycks så här års.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Var ska detta bära hän brukar jag alltid säga när mina undersåtar checkar in kod
git-bisect ?
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
git-hbtqsect
 
  • Gilla
  • Haha
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
J jahallåja skrev:
git-hbtqsect
$ git-hbtqsect
bash: git-hbtqsect: command not found

Dags att uppgradera för att hänga med i nya tiden!

Edit:
Var kom dashen ifrån? Menar naturligtvis:
$ git hbtqsect
git: 'hbtqsect' is not a git command. See 'git --help'.

Slutsatsen är dock densamma.
 
Redigerat:
  • Gilla
jahallåja
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
$ git-hbtqsect
bash: git-hbtqsect: command not found

Dags att uppgradera för att hänga med i nya tiden!
Vi kör med pull request och code reviews. Men jag kan inte laga allt skit de gör. Vad ska det bära hän?
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad ska det bära hän?
git revert

Och härmed utvisar jag mig själv från tråden resten av dagen. :p
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
git revert

Och härmed utvisar jag mig själv från tråden resten av dagen. :p
Behövs inte, det ligger i branch ;)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Behövs inte, det ligger i branch ;)
Vet inte hur många bugrapporter utvecklarna kunnat korrigera med att leta saknade/ överflödiga Shift - left. Ett av de vanligaste felen verkar det som...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.