Hej,

Jag har försökt leta och leta ett bra tag nu efter något som leder mig in på rätt spår, men har inte lyckats hitta rätt.

Jag har en Garo plåtcentral som är kombinerad norm- och mediacentral där jag skulle vilja hänga upp en liten switch.

Finns det några särskilda krokar för ändamålet som man bara kan föra in och hänga upp switchen på?
Eller är det skruv+mutter som gäller?
Den dubbelhäftande tejpen orkade inte hålla upp det vidare länge. :)

Tom serverrackhylla med kablar, fästelement, tomma utrymmen för enheter, möjligtvis i ett datacenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En hand håller en elektronisk apparat med slitna etiketter framför en nätverksutrustningspanel och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan du inte skruva i ett par skälvborrande skruvar för att sen sätta upp den på? Bara måtta efter hur långt de sitter ifrån varandra på switchen.
 
macgunde macgunde skrev:
Kan du inte skruva i ett par skälvborrande skruvar för att sen sätta upp den på? Bara måtta efter hur långt de sitter ifrån varandra på switchen.
Det har jag funderat på, men jag mätte plåten, och den är bara 1,5 mm tjock. Vet inte riktigt om skruven skulle sitta kvar i så tunt material.
 
PauloV PauloV skrev:
Hej,

Jag har försökt leta och leta ett bra tag nu efter något som leder mig in på rätt spår, men har inte lyckats hitta rätt.

Jag har en Garo plåtcentral som är kombinerad norm- och mediacentral där jag skulle vilja hänga upp en liten switch.

Finns det några särskilda krokar för ändamålet som man bara kan föra in och hänga upp switchen på?
Eller är det skruv+mutter som gäller?
Den dubbelhäftande tejpen orkade inte hålla upp det vidare länge. :)

[bild]

[bild]
Denna håller!
https://www.clasohlson.com/se/Monte...MIv9uDnYmS-wIVgRkGAB1z7AIrEAQYASABEgJgR_D_BwE
 
Hur mycket tomrum finns bakom plåten?

Jag skulle prova med självborrande skruv först och om problem uppstår så skulle jag borra upp hålet och sätta i en molly eller liknande.
 
Jag har tagit två remmar och dragit igenom hålen på plåten och sedan runt switchen.

Två vanliga svarta packremmar bara, funkar riktigt bra för mig iaf
 
M Max R70 skrev:
Denna håller!
[länk] surfaces&gclid=EAIaIQobChMIv9uDnYmS-wIVgRkGAB1z7AIrEAQYASABEgJgR_D_BwE
Tack! Får se om jag kör på dubbelhäftande tejp igen om jag inte lyckas hitta någon sorts krok.

it-snubben it-snubben skrev:
Hur mycket tomrum finns bakom plåten?

Jag skulle prova med självborrande skruv först och om problem uppstår så skulle jag borra upp hålet och sätta i en molly eller liknande.
Det är ungefär 5 cm mellan tavlan och baksidan av skåpet, så det är väl ändå rätt mycket plats.
Får se om jag har någon självborrande skruv hemma eller om det blir till att köpa.

J Joelbitar13 skrev:
Jag har tagit två remmar och dragit igenom hålen på plåten och sedan runt switchen.

Två vanliga svarta packremmar bara, funkar riktigt bra för mig iaf
Det är ju ett bra alternativ, men jag är lite orolig för att den skulle bli lite för varm möjligtvis.
 
J
En droppe superlim på en lagom kort maskinskruv. Sedan skruven mot plåten sedan strö över lite bikarbonat eller bakpulver på den millimeter som runnit ut. Förslagsvis med en liten mall så avståndet blir rätt. Vill man så droppar man på lite till plus mer pulver. Härdar på ett ögonblick och sitter benhårt.
 
macgunde macgunde skrev:
Finns tillbehör om man vill kosta på sig detta.
[länk]
Monteringsplåt av någon modell är det redan där i. Problemet är bara hur man ska fästa saker på ett smidigt sätt och som gärna går att flytta runt efter behov. :)

J Jocke Best skrev:
En droppe superlim på en lagom kort maskinskruv. Sedan skruven mot plåten sedan strö över lite bikarbonat eller bakpulver på den millimeter som runnit ut. Förslagsvis med en liten mall så avståndet blir rätt. Vill man så droppar man på lite till plus mer pulver. Härdar på ett ögonblick och sitter benhårt.
Det låter lite väl permanent om man kommer att behöva flytta runt saker smidigt. :)

blackarrow blackarrow skrev:
Om man även enkel vill kunna ta loss switchen kan jag rekomendera neodumagneter.
(Funkar även utmärk under mitt skrivbord. :p )

[länk]
Magneter har jag inte ens tänkt på! Fäster den då åt båda hållen tro? Eller blir det till att limma på ena sidan?
 
Ett buntband eller två.
 
Fyra små klickar smältlim.
 
Kardborrband funkar utmärkt till detta och gör det lätt flyttbart.
 
PauloV PauloV skrev:
Magneter har jag inte ens tänkt på! Fäster den då åt båda hållen tro? Eller blir det till att limma på ena sidan?
Magneten har nord på ena sidan och syd på andra. Det såg ut som din switch hade plåthölje. 4 små magneter funkar för mig.

I mediaskåpet har jag satt switchar i två våningar. Första på skruvar/nyckelhål och andra med "magneter på ryggen".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.