Hejsan!
När företaget satte upp ny panel åt oss förra våren satte de upp en balk 45X220
Den satte de upp för att markisen skulle sättas i den när det blev dags.
Nu är det såklart att jag inte kommer ihåg på vilken höjd företaget satte balken på?
Kan man använda någon regelsökare eller liknande för att hitta positionen på balken för att kunna sätta upp nya markisen? Det är alltså utomhus under isolering och ny falspanel. Samtidigt som jag behöver ganska så exakta mått då det är en tung markis som ska upp.
Tacksam för svar
 
Visst kan man det.
 
Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
Hejsan!
När företaget satte upp ny panel åt oss förra våren satte de upp en balk 45X220
Den satte de upp för att markisen skulle sättas i den när det blev dags.
Nu är det såklart att jag inte kommer ihåg på vilken höjd företaget satte balken på?
Kan man använda någon regelsökare eller liknande för att hitta positionen på balken för att kunna sätta upp nya markisen? Det är alltså utomhus under isolering och ny falspanel. Samtidigt som jag behöver ganska så exakta mått då det är en tung markis som ska upp.
Tacksam för svar
Du eller företaget kanske har någon bild eller ritning att titta på för att fräscha upp minnet?
 
ricebridge ricebridge skrev:
Visst kan man det.
Okej.. Hur då?
 
F fribygg skrev:
Du eller företaget kanske har någon bild eller ritning att titta på för att fräscha upp minnet?
Tyvärr inte. Det va så att de frågade mig. Vill du ha den på samma höjd som den gamla sitter på. Då svarade jag snabbt ja- var på väg till jobbet i samma veva. Så glömde linsom skriva ner mått och position.
MEN! Hur ska jag alltså göra nu? mvh
 
Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
Tyvärr inte. Det va så att de frågade mig. Vill du ha den på samma höjd som den gamla sitter på. Då svarade jag snabbt ja- var på väg till jobbet i samma veva. Så glömde linsom skriva ner mått och position.
MEN! Hur ska jag alltså göra nu? mvh
Fråga ändå snickaren som var på plats, du får kanske en bild tillbaka
 
  • Gilla
Hammare&Spik
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Fråga ändå snickaren som var på plats, du får kanske en bild tillbaka
Hur säkra är de här tegelsökarna? Eller finns de andra metoder som kanske är bättre?
 
Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
Hur säkra är de här tegelsökarna? Eller finns de andra metoder som kanske är bättre?
Öppna upp panelen.
 
  • Gilla
Robin Lindberg
  • Laddar…
Hur ser det ut? Går det att lossa nån bräda och se?
 
K Kane skrev:
Öppna upp panelen.
jättedåligt förslag
 
useless useless skrev:
Hur ser det ut? Går det att lossa nån bräda och se?
det är falspanel. Nej de känns väll extremt att behöva göra så?
 
Där är den jäkeln.!! Över fönstret.
 
  • En arbetare i vita kläder reparerar en husfasad med isolering synlig. Konstruktion och renovering pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det borde väll en regelsökare kunna hitta??
 
Men nu har du ju en bild, vad skall du då med regelsökare till?
 
  • Gilla
  • Haha
Robin Lindberg och 5 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Men nu har du ju en bild, vad skall du då med regelsökare till?
Sant. Men hur avgör man hur många cm övrr fönstret de sitter ungefär? Hur hade ni gjort?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.