Halloj.
Vet någon hur länge en brandvarnare blippar när batteriet håller på att ta slut ??
Vi byggde om för 3 år sedan och då har jag tydligen lämnat min byggvarnare på en regel och nu blippar den 1 gång i minuten.
Gissa om vi har letat....
Och tur att jag har som vana att fotografera under mina renoveringar så jag slipper fundera var den /&%"¤ är.
 
  • Öppet tak med synliga träbjälkar, rör och en brandvarnare. Kabeldragning och byggkonstruktion inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Taklampa tänd med rött kryss ovanför på vit takyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
Martin.M och 61 till
  • Laddar…
Borra ett litet hål och stick in pipan på hagelgeväret.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Karrock och 75 till
  • Laddar…
Nu killgissar jag vilt, men jag tror att den kan hålla på ett bra tag. Typ månader.
 
  • Gilla
redep och 6 till
  • Laddar…
Hahaha Du har lagt inlägget fel, detta borde ligga i tråden "humorhörnan" =) Sjukt kul, men ledsen att du kommer att behöva störa dig på pipandet ett tag.
 
  • Gilla
pappaM och 8 till
  • Laddar…
Du kommer att vänja dig. Sen om några månader ligger du vaken på nätterna igen för att det plötsligt har blivit tyst.
 
  • Haha
  • Gilla
SouthEast och 26 till
  • Laddar…
J JSten skrev:
Åtminstone var det du själv som byggde in den, [länk] (TS slutade svara i den tråden, kanske blev helt galen i slutändan?)
9 månader !!!
Gahh..
 
  • Gilla
  • Wow
MichelleW och 2 till
  • Laddar…
@micke880 Hur lång tid tog det innan brandvarnaren tillslut dog hos er eller öppnade ni taket och tog bort den?
 
Hålsåg -> in med handen -> få ut batteriet -> Lappa igen hålet -> ny brandvarnare över
 
  • Gilla
Magnus E K och 9 till
  • Laddar…
En hålsåg/dosfräs så att du kan sticka upp handen och i alla fall plocka ur batteriet och sedan ett doslock på igen? Kanske inte är jättesnyggt med ett doslock extra i taket men tror knappas någon kommer att fundera på det speciellt mycket.

/Krille
 
  • Gilla
redep och 4 till
  • Laddar…
Om du på något sätt kan få in rök i utrymmet så se till att få igång varnaren, då lär batteriet ta slut rätt fort. Gör det innan du går till jobbet t.ex så slipper du lyssna på den.
 
  • Gilla
  • Haha
SouthEast och 11 till
  • Laddar…
Ser ju ut på kortet som att du kan göra ett hål och sätta doslock som plafonden täcker. Tyvärr är det väl ett sådant tak som inte går att lappa och laga om man får en repa eller hål.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
borra/skär litet hål i en av de oanvända stosarna på eldosan under brandvarnaren genom vilket du blåser in "teströk" på sprayburk (i komerciella byggnader testar man ibland brandvarnare med sån) för att få igång varnaren så den använder upp batterit genom att tjuta
 
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Du behöver generera en så kallad non-nuclear electromagnetic pulse (NNEMP). Då bildas övertoner i brandvarnaren och elektroniken pajar.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
SouthEast och 12 till
  • Laddar…
Gör ett litet hål och spruta in rök så tjuter brandvarnaren tills att batteriet tar slut, det borde gå betydligt fortare. Kanske ett par dagars tjutande...
 
  • Gilla
Hank_Ö och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.