Hej,

Ny på forumet så om tråd ligger fel får gärna mod flytta.

Har varit och tittat på hus i helgen som (kan bli) fint men vi blev lite oroliga över fläckarna i ett sovrummen enligt bilderna nedan. Frågan är om detta är något som gör att man helt bör undvika objektet eller är det något som går att åtgärda och i såna fall till vilken kostnad.

Enligt förbesiktningen var fuktkvoten i innerväggen (två mätställen) 11,7 och 11,3 och i ytterväggen 12,8 och 13,2.


Info om huset
Byggår 1968
Grund: krypgrund med bjälklag av betong.
Stomme av lättbetong & trä.
Bjälklag av betong & trä


Krypgrunden har ej kunnat besiktigas då inspektionslucka ej finns.

Nå, är det något som går att åtgärda och vad bör man pruta ner priset med eller bör man skippa huset helt och hållet?

bild 1.jpg
bild 2.jpg
bild3.jpg
 
är det yttervägg, yttre hörn så kan det vara resultat av avstängt uppvärmning i rummet och kondensutfällning på kallaste ytor. Annars kolla hur det ser ut på utsidan ....
 
Jag tror att det har varit ett läckage.
Ser ut som typiska vattenfläckar..
Fredrik
 
Går det att få in en kamera i nått ventilations hål i grunden? Alt en fuktmätare, är det höga fuktvärden där i så får man nog se opp lite, alternativt ställa in sej på att behöva åtgärda fukten i grunden(inte för att skrämmas men fukt i krypgrunden = mögel eller svamp om det vill sej illa), men det kan ju även vara som föregående talare säger, att det har varat en läcka tidigare
 
Svårt att ge några exakta råd på den infon jag har men ett råd kan jag ge dej, köp aldrig och då menar jag verkligen aldrig huset utan att ha haft en grundlig besiktning av krypgrunden, och använd gärna en duktig fukttekniker istället för en bm från Antisimex.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.