Hej,

Har ett gammalt 60-tals hus där ett jag tänkte göra om ett gammalt vedförråd i källaren med tillhörande vedinskast som finns bredvid värmepannan till ett skidrum för förvaring av skidor men även för slipning och vallning.

Väggen till vänster tänkte jag riva och därefter regla upp ny vägg för att kunna öka storleken på rummet då det endast är ett stort förrrådsrum bakom som jag inte behöver ha så stort. Till höger är en betongvägg som jag måste behålla eftersom på andra sidan där ligger ett s.k. gillerum

Vedinkastet vill jag gärna täppa till för att få det varmare i rummet men vet inte riktigt hur jag skall gå tillväga för att på ett enkelt sätt täppa till den men kanske använda för ventilation eftersom det kan behövas eftersom man ska valla i rummet.

Har också funderat på väggarna framförallt ytterväggen och betongväggen. Kan man måla direkt på betongväggen och isåfall vad ska man måla med (är ju typ vitmålad med ngn färg vad jag kan avgöra nu).
Ytterväggen är ju en annan sak beror väl också lite på hur man skall lösa vedinkastet men på med puts och måla kan ju fungera ?

Ett källarförråd med bruna väggar, ett vedinsläpp och en radiator, som planeras att omvandlas till skidrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt vedinskast med öppen lucka bredvid en trävägg och betongfundament, omgivet av vissna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gammalt vedinskast i en källare med betongväggar och synliga tecken på slitage och ålder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Källarrum med brun väggskiva, ett äldre vedinskast till höger och en del av en radiator, i behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett hörn av ett källarförråd med vitmålade betongväggar och en synlig träbjälke, som ska renoveras till skidrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.