Hej!

Jag ska renovera köket och funderar på att lägga in linoleumgolvet Forbo marmoleum modular.
Är det någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av detta?
Jag undrar om det lätt blir fuktskadat.

Mvh
 
Har haft Forbo plattor i 3 år i köket utan några problem. Mjukare än klinker och mindre känsligt än Trä golv.
 
  • Gilla
Anonymiserad 358496 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Själva linoleumet blir inte fuktskadat däremot är det ju inte vattentätt så det kan ju rinna ner till det som finns under om det är större mängder eller något som får ligga kvar under lång tid.

Välkommen till forumet också!
 
  • Gilla
Mongobongobongo och 1 till
  • Laddar…
A
BirgitS BirgitS skrev:
Själva linoleumet blir inte fuktskadat däremot är det ju inte vattentätt så det kan ju rinna ner till det som finns under om det är större mängder eller något som får ligga kvar under lång tid.

Välkommen till forumet också!
Lyssna på BirgitS, hen har helt rätt!

Har själv ett marmoleum klickgolv i kök, funkar bra där, men är noga med att torka omgående vid spill.

Övervägde klinker men är svinglad jag inte valde det när barnen ramlar.
 
  • Gilla
Mongobongobongo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Själva linoleumet blir inte fuktskadat däremot är det ju inte vattentätt så det kan ju rinna ner till det som finns under om det är större mängder eller något som får ligga kvar under lång tid.

Välkommen till forumet också!
Hej Birgit!
Tack för en bra förklaring, och för välkomnandet! :)
 
Dessutom är det himla fint
 
  • Inomhusbild av ett modernt kök med vit inredning och rutigt svartvitt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
S Stugrenoverare skrev:
Dessutom är det himla fint
Ja, det är ju det! Jag har tänkt några liknande färger som det där. Vad heter de färgerna?
 
A
M Mongobongobongo skrev:
Ja, det är ju det! Jag har tänkt några liknande färger som det där. Vad heter de färgerna?
Gissar på Eternity och Silver shadow.

Om inte så blir det fint ihop.
 
  • Gilla
Mongobongobongo
  • Laddar…
Har haft det golvet i köket i 7-8år nu, inga problem alls med fukt, skarvarna blir riktigt tighta. Uppfattar det precis som stugrenoverare. Tror tom jag har samma färgkombo. Kör på!
 
  • Gilla
Mongobongobongo
  • Laddar…
Vi hade också marmoleum click i köket i förra huset. Det är snyggt och behagligt att gå på, men kan lätt få märken av tryck och skrap. Bl.a. lämnade kylskåpets fötter tydliga avtryck när vi under ett dygn hade flyttat ut det så att det inte stod på droppskyddet. När vi gick på visningar i jakt på nuvarande huset såg vi ett kök med oerhört repigt marmoleum-golv. Enligt mäklaren var det klomärken efter hundar. Självklart kan de flesta golv få märken, men vi upplevde det som känsligare än tex ekparkett.
 
  • Gilla
Mongobongobongo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.