K Klass0n skrev:
Jo det var precis det jag menade, att om det finns en stege till huset så ska denna lämnas kvar.

Det fanns men den lämnades inte, men men.
Finns ju många kryphål... Den stegen du såg var kanske svärfars? Kan ju inte sälja nån annans stege...
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Den stegen du såg var kanske svärfars? Kan ju inte sälja nån annans stege...
Då borde den inte funnits med på visningen. Annars skulle man ju kunna ta med sig en massa saker som fanns på visningen och borde ingå med motiveringen att det var någon annans saker.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
[länk]
Eller vilken liten hörnhylla som helst.
Fast denna såg ut att klara sig med en skruv, alltid något för de 250:- extra den kostar jämfört med en tråkig standardkonsol, som dessutom behöver en brädlapp för en tia.

Kul med entreprenörsandan att ta fram den och sälja den, men inget jag skulle lägga 300 på att få äga (men snål som jag är tänker jag ta med både IT-utrustning och robitgräsklipparen (om de funkar med nya boendet, förstås)).
 
Alfredo Alfredo skrev:
Den enda gång jag flyttat med garderober togs de hela på flyttbussen som vilken stor möbel som helst.

Varför skulle de bli sunkigare än andra möbler?

Bäst är väl väldigt subjektivt. I Sverige antar jag att många uppskattar att vitvaror ingår. Antar att praxis även här sett annorlunda ut annars.
Jag har flyttat samma Pax garderober från Gustavsberg till Hjuvik till centrala Hisingen och nu till Skåne.
Do är lätta att plocka isär och sätta ihop.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
jag lämnar den har försökt montera ner dom dagens ikea skåp blir aldrig bra igen efter en nedmotering

sen brrukar ju bli sunkiga efter flera år inget som jag vill ta med mig till ett nytt hem men vi alla är olika

bästa hade ju vart om reglerna sa att det ska vara helt tomt i huset som många andra länder inga vitvaror allt borta och rent

här håller mäklaren i en summa just för att det ska vara rent och inget lämnat annars blir det vite
Jo men det är ju ändå en lös möbel.
Vitvaror är vettigt att ha kvar utan tvekan. Vill du ta med dig vitvaror får du ju skriva det i prospektet så folk vet om det och kan ge dig lägre bud.
 
hsd
A adron skrev:
Vad gäller egentligen för nätverksswitch, accesspunkt, router och liknande utrustning?
Det är ju enklast att fråga den dag Du säger upp abonnemanget eller flyttar vad gäller accesspunkt , förmodligen ska den vara kvar då den hör till fibernätet
Den övriga utrustningen hör till fastigheten om det är en fast installation, dvs draget till fast monterade nätverksuttag
Ibland hör router till tjänsteleverantör, tex Telias router
Är det ett icke trådat nätverk så hör det inte till fastigheten
 
Alfredo Alfredo skrev:
Då borde den inte funnits med på visningen. Annars skulle man ju kunna ta med sig en massa saker som fanns på visningen och borde ingå med motiveringen att det var någon annans saker.
Nej man får ju säga det är svärfars innan köpet.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Nej man får ju säga det är svärfars innan köpet.
Jag är bara båda parterna tydliga och överens kan vad som helst ingå eller inte ingå.
 
fam-lundborg fam-lundborg skrev:
Eller vilken liten hörnhylla som helst.
Fast denna såg ut att klara sig med en skruv, alltid något för de 250:- extra den kostar jämfört med en tråkig standardkonsol, som dessutom behöver en brädlapp för en tia.

Kul med entreprenörsandan att ta fram den och sälja den, men inget jag skulle lägga 300 på att få äga (men snål som jag är tänker jag ta med både IT-utrustning och robitgräsklipparen (om de funkar med nya boendet, förstås)).
Det lät som att du hade något problem med placeringen. Det är ju lätt löst på flera sätt, så du behöver inte ha det där problemet om du inte vill. Jag tror att den står något stadigare i denna än på en plan skiva också.
 
hsd hsd skrev:
Det är ju enklast att fråga den dag Du säger upp abonnemanget eller flyttar vad gäller accesspunkt , förmodligen ska den vara kvar då den hör till fibernätet
Den övriga utrustningen hör till fastigheten om det är en fast installation, dvs draget till fast monterade nätverksuttag
Ibland hör router till tjänsteleverantör, tex Telias router
Är det ett icke trådat nätverk så hör det inte till fastigheten
Accesspunkten sitter efter mediaomvandlaren och efter routern. Inte en del av fibernätet på något sätt.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det lät som att du hade något problem med placeringen. Det är ju lätt löst på flera sätt, så du behöver inte ha det där problemet om du inte vill. Jag tror att den står något stadigare i denna än på en plan skiva också.
Näe, inga problem med placeringen, snarare tvärt om - väldigt uppenbart att DM:en inte kan anses tillhöra huset 🤣
Men visst kan jag tycka att Asus:en som gick att vägghänga var ett snyggare montage.
 
hsd
Purre Purre skrev:
Accesspunkten sitter efter mediaomvandlaren och efter routern. Inte en del av fibernätet på något sätt.
Helt rätt, tänker på mediaomvandlaten
 
  • Gilla
Purre
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Helt rätt, tänker på mediaomvandlaten
Ja den ska sparas och är inget man tar med.
 
fam-lundborg fam-lundborg skrev:
Näe, inga problem med placeringen, snarare tvärt om - väldigt uppenbart att DM:en inte kan anses tillhöra huset 🤣
Men visst kan jag tycka att Asus:en som gick att vägghänga var ett snyggare montage.
Alla har ju olika tolerans för slarviga montage helt klart! ☺️
 
  • Haha
fam-lundborg
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Jo men det är ju ändå en lös möbel.
Vitvaror är vettigt att ha kvar utan tvekan. Vill du ta med dig vitvaror får du ju skriva det i prospektet så folk vet om det och kan ge dig lägre bud.
har köpt 2 bostadsrätter och 3 hus varje gång har jag sakt till att dom får ta med vitvarorna så jag slipper ta hand om dom har ju renoverat köket direkt endå ingen vits för mig att spara nåns gamla kyl som kommer gå sönder en då och inte passar med mit nya kök en då
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.