Skulle tvätta det skitiga taket, och jag använde bara vatten och svamp

Men vafan Då börjar färgen lossna

!?
 
  • Fläck på tak, mögelskador eller vattenläckage, strukturerad yta, vit färg, del av lampa synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förmodligen limfärg, det löses upp av vatten.
 
Vad är det för fusk,
Jag menar, man måste väl få kunna tvätta taket
Vad ska jag nu göra?
 
H HarryDynamitAnus skrev:
Vad är det för fusk,
Jag menar, man måste väl få kunna tvätta taket
Vad ska jag nu göra?
De ser ut som sandgrängade tak? Dessa tak sprutas upp på taket när lägenheter byggs UTAN att målas. Det är sandbaserat, och att döma av bilderna är ditt tak omålat därav att du bara kan tvätta av taket ner till betongen. Skulle de vara målat har du skrubbat som fan så att färgen försvunnit och sen kommit ner till spacklet för att sen komma ner till betongen.

Kan ju vara limfärg med men ser inte riktigt ut som de.
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
L Lechuza skrev:
De ser ut som sandgrängade tak? Dessa tak sprutas upp på taket när lägenheter byggs UTAN att målas. Det är sandbaserat, och att döma av bilderna är ditt tak omålat därav att du bara kan tvätta av taket ner till betongen. Skulle de vara målat har du skrubbat som fan så att färgen försvunnit och sen kommit ner till spacklet för att sen komma ner till betongen.

Kan ju vara limfärg med men ser inte riktigt ut som de.
Okej, varför gör man så, det verkar ju skitdumt
 
Claes Sörmland
H HarryDynamitAnus skrev:
Okej, varför gör man så, det verkar ju skitdumt
Billig produktionsmetod från förr. In och gränga taket med maskin, färdigt snabbt!
 
Ja, men är det verkligen lagligt
Jag menar, det innebär ju att man inte kan tvätta sitt tak...
färgen lossnar och rinner ner på mattoeboch möblee
 
Claes Sörmland
De flesta tvättar nog aldrig sitt tak förutom möjligen inför ommålning tänker jag.
 
Har du ventilation o taket så lär du ju tvätta bort something minst en gång per halvår
 
K
H HarryDynamitAnus skrev:
Ja, men är det verkligen lagligt
Jag menar, det innebär ju att man inte kan tvätta sitt tak...
färgen lossnar och rinner ner på mattoeboch möblee
Jag kan heller inte tvätta mitt tak och då har jag gipstak. Man får nog räkna med att måla om man vill få det bra. Så fort man går med en trasa så syns det efteråt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.