Hey, vi ska bytta fönsterna, Vi har prata med Elitefönster men vi har ingen knowledge om dem är bra fönster eller bra företag- Finns det nån some har erfarenhet ?
---
Sorry for my poor Swedish skills. I will type in English now, it might make more sense.
We have never had a house before and we want to change the windows. We have had someone come over and give us a quote.
The company is Elitefönster. Has anyone used them before? Anything I should know? nd ayre their prices good or should I look elsewhere?

Tackar för hjälpen!!
 
Elitfönster får nog sägas vara ett av de mest kända och en av de mest kända fönsterproducenterna i Sverige. Jag har själv installerat Elitfönster i två hus med ca 10 års mellanrum, varav det senaste 2021. Jag tycker att fönstren håller god kvalité i materialval och konstruktion. Det jag har märkt är att kvalitén i själva arbetet med att tillverka fönstren har nedgått markant. Alternativt har efterkontrollen försvunnit. Vid senaste installationen av ett tiotal fönster och två altandörrar var där ett antal rena slarvfel. Urfräsningar för handtag som var sneda, lister som inte riktigt var helt rätt monterade, spaltventiler som var slarvigt urborrade. Det saknades också mindre delar vid två av tre leveranser.

Trots dessa detaljer tycker jag fortfarande att Elitfönster är ett av de bättre alternativen på den svenska marknaden och jag skulle valt dem igen.
 
  • Gilla
tinekioko
  • Laddar…
tack!
 
Har det nymonterat och som utbyte i två hus, gjort senaste 10 åren.
Inget har haft skador eller behövt reklameras.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.